نسخه چاپی

اصلی‌ترین چالش نظام سلامت مشكلات تامین منابع مالی است

رئیس دانشگاه علوم پزشكی اهواز گفت: اصلی‌ترین چالش نظام سلامت مشكلات تامین منابع مالی است

به گزارش نما به نقل از فارس٬ اسماعیل ایدنی ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه مدیر درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه مطالبات تعداد زیادی از بیمارستان‌های خصوصی در استان مدت زمان زیادی است که پرداخت نشده اظهار کرد: تلاش‌ها و کارهای زیادی صورت گرفت تا اقدامات غیر متعارف از بین برود و در این بین خوزستان در بحث دریافت زیرمیزی تقریبا به صفر درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین چالش نظام سلامت مشکلات تامین منابع مالی است افزود: این مشکلات و چالش‌های موجود به اندازه‌ای است که قابل چشم‌پوشی و پنهان کردن نیست و در صورت تاخیر در پرداخت‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به مشکلات مختلف سال‌های اخیر در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: در طول 15 سال اخیر شکاف‌های بزرگی از نظر مالی بین جیب مرد با تعهدات مردم و نظام‌های حمایتی پدید آمد.

ایدنی با اشاره به اینکه از سال 84 مقدار پرداختی‌های از جیب مردم افزایش پیدا کرد گفت: در این سال میزان پرداختی مردم از 40 درصد به 60 درصد در سال 92 رسید و بر اساس تعهدات بیمه‌گر طی برنامه چهارم و پنجم توسعه می‌بایست پرداختی مردم به 30 درصد برسد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی باید 70 درصد پرداخت‌ها توسط بیمه صورت می‌گرفت ولی عملا این اتفاق رخ نداد تصریح کرد: به دلیل این هزینه‌ها در سال 3 درصد از مردم به زیر خط فقر سقوط می‌کردند دولت برنامه و طرح تحول نظام سلامت را در کار خود قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر این موضوع که بدون اصلاح سیاست‌ها در سطح کلان نمی‌توان در برنامه‌ها موفق بود اضافه کرد: در مسائل اجتماعی نمی‌توان با سیستم ایزوله و بسته پیش رفت و این موضوعات باید سیستماتیک حل شود.

۱۳۹۵/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...