نسخه چاپی

عراقچی: در حال برطرف كردن موانع اجرای برجام هستیم

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با بیان اینكه در اجرای برجام در مجموع روند رو به پیشرفتی داریم، گفت: البته موانعی در اجرا وجود دارد كه در حال برطرف كردن آن هستیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید عباس عراقچی رئیس ستاد پیگیری برجام بعد از ظهر امروز (دوشنبه) مهمان جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بود.

این جلسه که به ریاست علاءالدین بروجردی و با حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و برخی دیگر از نمایندگان برگزار شد، به بررسی گزارش اجرای سه ماهه برجام اختصاص داشت.

معاون وزیر خارجه در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما درباره این جلسه گفت: وزارت امور خارجه موظف است هر سه ماه گزارش اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند.

وی افزود: با توجه به اینکه برجام در روز 26 دی 94 اجرایی شد روز 26 فروردین 95 موعد سه ماهه می‌شد و ما رأس موعد مقرر گزارش کتبی را به کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ارائه کردیم.

عراقچی ادامه داد: با توجه به فرصتی که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تنظیم کرده بود من امروز آمدم و همان گزارش را به صورت شفاهی و با توضیحات بیشتری ارائه کردم و همچنین به سؤالات نمایندگان پاسخ دادم که الحمدلله جلسه خوبی بود.

وی با بیان اینکه عمده سوال مطرح شده در این جلسه در مورد ابعاد مختلف اجرایی شدن برجام بود و عمده نگرانی نمایندگان مربوط به رفع تحریم‌ها و مباحث بانکی است، تصریح کرد: در مورد پیشرفت‌های صورت گرفته، موانع موجود و چگونگی برطرف کردن موانع توضیحاتی ارائه کردم.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام خاطرنشان کرد: اجرای برجام در مجموع روند رو به پیشرفتی داریم البته موانعی وجود دارد که در حال برطرف کردن آن هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در مورد سرقت 2 میلیارد دلاری اموال ایران به دست آمریکا هم بحث شد؟ گفت: درباره همه چیز بحث و توضیحات بسیار خوبی هم ارائه شد.

۲۶ فروردین ماه سالجاری گزارش وزارت امور خارجه در مورد روند اجرای سه ماهه برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه شد.

۱۳۹۵/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...