نسخه چاپی

علیرضا سلیمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما:

اراده و اعتقاد لازم برای تحقق سند تحول آموزش و پرورش وجود ندارد

عکس خبري -اراده و اعتقاد لازم براي تحقق سند تحول آموزش و پرورش وجود ندارد

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینكه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید برش بخورد و عملیاتی بشود، تصریح كرد: برای عملیاتی كردن این سند، ما باید مسیر طولانی را بپیماییم، كه متأسفانه اقدامات لازمی كه در این راستا باید صورت بگیرد را نمی بینیم.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص میزان تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این سند خط و مشی های بسیار خوبی را فرا روی ما قرار داده است و افقی که این سند به ما نشان می دهد یک افق روشن در عرصه تعلیم و تربیت کشور است. متأسفانه باید گفت گام هایی که برای اجرایی شدن سند برداشته شده، گام های چندان مناسبی نبوده است و نتوانسته آرزوها و آرمانهای ما را در بخش اجرایی کردن سند محقق کنند.

وی در خصوص علل اجرایی نشدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: علت اول این است که ما دچار یک نوع روزمرگی در این بخش شده ایم و همین روزمرگی، مسئولین ذیربط را از دیدن افق های نو باز داشته و اجازه نداده که آنها رفتار مناسبی برای عملیاتی کردن سند داشته باشند. مشکل دوم این است که به نظر می رسد که مسئولین در برخی لایه ها اراده لازم را برای اجرایی کردن سند ندارند و اعتقادی که باید وجود داشته باشد را ما در بعضی از آقایان نمی بینیم و همین مسئله، خود منشاء مشکلات مختلفی شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید برش بخورد و عملیاتی بشود، تصریح کرد: برای عملیاتی کردن این سند، ما باید مسیر طولانی را بپیماییم، که متأسفانه اقدامات لازمی که در این راستا باید صورت بگیرد را نمی بینیم. مشکل دیگری که وجود دارد این است که آموزش و پرورش آنقدر درگیر امور بودجه ای و مالی شده است کانه فرصتی برای پرداختن به مسائل اساسی و کلان آموزش و پرورش پیدا نمی کند و این موضوع، آسیب جدی به ما وارد کرده است.

سلیمی ادامه داد: واقعیتی که وجود دارد این است که نوعی تفکر که مایل به آموزه های غربی است، و یک نوع تفکر بیمارگونه است، می خواهد خود را صرفاً با یک لایه ای از مسائل اسلام وفق بدهد و این تفکر امروز سکانداری بخش هایی از نظام تعلیم و تربیت ما را به عهده دارد. همین امر باعث شده که در اجرایی کردن سند، خودباوری لازم را نداشته باشیم. در هر صورت ما تا عملیاتی کردن سند فاصله فراوانی داریم؛ زمان هم دارد از دست می رود و باید مقداری با سرعت بیشتری در این بخش حرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار نما ، که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تا چه میزان در لایحه برنامه ششم توسعه لحاظ شده است اظهار داشت: در برنامه ششم، عبارات معناداری برای اجرایی کردن سند وجود ندارد. حالا اینکه ما در مجلس تا چه مقدار بتوانیم این موضوع را لحاظ کنیم و لایحه را تغییر بدهیم، آن موضوع دیگری است؛ اما در لایحه ای که دولت ارائه کرده است، این موضوع چندان راضی کننده نیست.

نماینده محلات در پاسخ به این سؤال که وعده های وزیر آموزش و پرورش در روز استیضاح تا چه میزان محقق شده است گفت: فاصله زیادی تا عمل به این وعده ها وجود دارد.

۱۳۹۵/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...