نسخه چاپی

ظریف: 1+5 گام موثر برای مراودات بانكی بردارد

وزیر خارجه كشورمان گفت كه ایران تعهدات خود در چهارچوب توافق ۱+۵ را بدرستی اجرا نمود و اینك انتظار داریم تا تمامی طرف‌ها بطور عملی گام های موثر را در زمینه عینیت بخشیدن به مراودات بانكی دو كشور بردارند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، کریستین ماسه دبیرکل وزارت امور خارجه و توسعه بین الملل فرانسه با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و پیرامون تحولات روابط دو کشور و منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون چشم انداز مناسبات دو کشور اظهار داشت: روند مناسبات دو کشور در چارچوب نتایج سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، آثار خوبی برای توسعه مناسبات دو کشور در بر داشته است

وی افزود: ایران تعهدات خود در چهارچوب توافق 1+5 را بدرستی اجرا نمود و اینک انتظار داریم تا تمامی طرف‌ها بطور عملی گام های موثر را در زمینه عینیت بخشیدن به مراودات بانکی دو کشور بردارند.

دکتر محمدجواد ظریف در خصوص تحولات سوریه و عراق اظهار داشت: رخدادهای حساسی در این کشورها در جریان است، در سوریه سیسستم کمک‌های انساندوستانه شهرها اجرا شده است و لیکن در حال حاضر مسئله اصلی مشکلات ناشی از کارشکنی‌های گروه‌های افراطی همچون داعش و جبهه النصره بوده است که با رویکردهای افراطی و خارج از روند توافقات جهانی، آتش بس را مختل و از طریق پشتیبانی مالی و تجهیزاتی خارجی، شرایط شکل گرفته در آتش بس را تضعیف و نقض می‌نمایند.

دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه پیرامون مناسبات دو کشور گفت: ما شاهد تحرک خوبی در نتیجه دیدارها و رایزنی‌های روسای جمهوری دو کشور هستیم و توافقات فرانسه و جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی به ویژه صنایع هوائی،ریلی، خودرویی می‌تواند آثار عملی در تحرک بخشیدن به مراودات بانکی و رفع موانع موجود به همراه داشته باشد.

وی درخصوص مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه و عراق، نقش جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بازیگر مهم در پیشبرد تحولات جاری منطقه حائز اهمیت قلمداد نمود و گفت: ما دائما به رایزنی با جمهوری اسلامی ایران نیاز داریم.

۱۳۹۵/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...