نسخه چاپی

پورمحمدی: نباید اجازه نقض برجام بدهیم

وزیر دادگستری با اجازه به نقض برجام از سوی دشمنان گفت: نباید به كسی اجازه نقض یا عدم انجام بدهیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران درباره عزل چند قاضی و عواقب آن گفت: این را باید سخنگوی دستگاه قضا باید پاسخ دهد.

وی درباره استقبال مردم از نمایشگاه گفت: امروز که من به نمایشگاه آمدم شاهد ترافیک از ورودی میدان جهاد تا اینجا بودم که این نشان می‌دهد تا الان حجم استقبال و حضور و مشارکت بالا بوده است. اینکه مردم چه برای دیدن نمایشگاه چه بازدید و گذراندن یک روز با نشاط در نمایشگاه و چه خرید کتاب اینها همه ارزشمند است و ایجاد چنین محیطی مردم را به بازدید و خرید کتاب و خواندن ترغیب می‌کند.

وی ضمن تشکر از شهرداری برای ایجاد چنین فضایی گفت: خوشحالیم که اینجا برای نمایشگاه کتاب سر پا شده است و امیدواریم دسترسی‌ها نیز آسان‌تر شود.

وزیر دادگستری درباره نظر دولت برای پیوستن به کنوانسیون برن گفت: نظر کلی برای پیوستن مثبت است؛ نه تنها برن که درباره اکثر کنوانسیون های بین المللی این نظر وجود دارد؛ چرا که ما در جامعه جهانی زندگی می‌کنیم و باید ملحق شویم اما مسایل خاصی وجود دارد که باید ملاحظات خاص خود را لحاظ کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: باید حق تحفظ خود را روشن کنیم و ببینیم پیوستن به نفع ماست یا نه. تا الان در پیوستن توقف داشتیم اما نظر غالب به پیوستن است. در دولت هم نظر مثبت است و مجددا در دستور بررسی قرار دادیم. اگر لازم است تحفظ ها را اعمال کنیم و بپیوندیم.

وزیر دادگستری همچنین درباره انتقادهای ایراد شده به برجام گفت: مخالفت و انتقاد چه قبل و چه بعد از تصویب برجام وجود داشته است این حق منتقدان دولت است و دولت طبق مراحل تصمیم گیری در کشور کار را پیگیری میکند.

وی اضافه کرد: برجام تصمیم نظام است و موارد قانونمندی خود را گذرانده است. ما تلاش داریم برجام موفقیت آمیز اجرا شود و از همه منافع آن برخوردار شویم. گاهی دشمنان فشار می آورند و حتی نقض می ‌کنند. ما نباید به کسی اجازه نقض و عدم انجام به کسی ندهیم.

۱۳۹۵/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...