نسخه چاپی

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا به دلیل ارائه‌ آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریكا كه حاكی از عدم افزایش نرخ بهره در آینده نزدیك بود سرمایه‌گذاران را به سمت خرید طلا ترغیب كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی 1.1 دلار افزایش یافت و هر اونس از این فلز گرانبها به قیمت 1280 و 10 سنت معامله شد قیمت امروز این فلز زرد در کمترین زمان به قیمت 1273 دلار و 30 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1284 دلار و 60 سنت رسید.

امروز قیمت طلا نسبت به یک ماه گذشته 48 دلار و 90 سنت و نسبت به یکسال گذشته 88دلار و 90 سنت با افزایش همراه بود.

امروز در گروه سایر فلزات گرانبها، نقره رشد 4 سنتی داشت اما پالادیوم 2 دلار با کاهش همراه شد. دو فلز گرانبهای پلاتینوم و رادیوم هم نسبت به روز گذشته افزایش قیمتی نداشتند.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت طلا نوشت: طلا بعد از 3 روز روند کاهشی، با ارائه آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا تا حدودی سرمایه‌گذاران مطمئن شدند که به این زودی‌ نرخ بهره در آمریکا افزایش نخواهد یافت بنابراین اشتهای آنها به سرمایه‌گذاری روی فلز زرد افزایش یافت.

آمارهای آمریکا نشان داد که به‌کار گیری کارگران در بخش خصوصی به کمترین میزان سه سال گذشته رسیده است و این سرمایه‌گذاران را به سمت سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر بیشتر ترغیب کرد.

از سوی دیگر رشد اقتصاد جهانی همچنان مطلوب نیست و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد کمتر و به سمت فلز زرد کشیده شده است.

اما در این میان برگشت ارزش دلار در برابر ین که در روزهای گذشته به شدت افت کرده بود تا حدودی مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شد.

۱۳۹۵/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...