نسخه چاپی

اختصاصی نما

تكرار اظهارات عجیب ولی‌الله سیف درباره برجام این بار در انگلستان

عکس خبري -تکرار اظهارات عجيب ولي‌الله سيف درباره برجام اين بار در انگلستان

سیف با بیان اینكه برجام ضمانت اجرای جدی ندارد، خطاب به كشورهای غربی گفته است: «این وظیفه اخلاقی شماست كه اكنون تعهدات‌تان را در چارچوب برجام اجرا كنید»، جمله‌ای كه بار دیگر از زبان این مسئول دولت یازدهم پرده از نواقص و ضعف‌های برجام پرده برداشت(!) و موضع منتقدان برجام را تقویت كرد.

تکرار اظهارات عجیب ولی‌الله سیف درباره برجام این بار در انگلستان؛ رئیس بانک مرکزی که چندی پیش در سفر خود به ایالات متحده دستاورد‌های برجام را «تقریباً هیچ» خوانده و این سخن او جنجال‌ها و گمانه‌های فراوانی را رقم زده بود، این بار در سخنانی که پایگاه رسمی بانک مرکزی آن را سانسور کرد، با بیان اینکه برجام ضمانت اجرای جدی ندارد، خطاب به کشورهای غربی گفته است: «این وظیفه اخلاقی شماست که اکنون تعهدات‌تان را در چارچوب برجام اجرا کنید»، جمله‌ای که بار دیگر از زبان این مسئول دولت یازدهم پرده از نواقص و ضعف‌های برجام پرده برداشت(!) و موضع منتقدان برجام را تقویت کرد. عباراتی که «عصر ایران»، از پایگاه‌های خبری نزدیک به دولت یازدهم را آنچنان عصبانی کرد که در مطلبی با عنوان «روحانی یا تکلیف «سیف» را یکسره کند، یا «نتایج برجام را»، به رئیس بانک مرکزی برای بیان جملات عجیبش درباره برجام حمله کرده و خواستار یکسان‌سازی مواضع در دولت درباره برجام شده است.
اما به واقع راز این سخنان رئیس بانک مرکزی چیست؟ رئیسی که یک بار درباره سخنانش در آمریکا بازخواست شده و با این توجیه که سخنان وی در آمریکا به دلیل تقویت موضع اوباما و حزب متبوعش در انتخابات پیش روی آمریکاست، به جنجال‌ها پایان داده است، چرا باید دوباره این بار در انگلستان، با اذعان به نقص برجام، رعایت اخلاق را تنها عامل تحقق حقوق درج شده برای ایران در این سند بداند؟ آیا سیف مسیر خود را از دولت جدا کرده و می‌خواهد با این عبارات شراکتی در نتایج برجام نداشته باشد؟ یا اینکه پای یک سناریوی از پیش تعیین‌شده از سوی دولت در میان است! پرسش‌هایی که یافتن پاسخ دقیق آنها بسیار دشوار است؛ اما روشن می‌کند که برجام هرگز دیگر نمی‌تواند یک افتخار ملی لقب گیرد و برخلاف رؤیاپردازی‌های روزهای اول، تاریخ برای نگارندگان این توافق نخواهد ایستاد.

۱۳۹۵/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...