نسخه چاپی

حمله جنگنده‌های آمریكایی به نیروهای مردمی عراق

یكی از مسئولان نیروهای داوطلب مردمی عراق از حمله جنگنده‌های نیروی موسوم به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریكا به نیروهای داوطلب مردمی طی عملیات آزادسازی فلوجه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، "سید یحیی الشبری" نماینده دبیر کل جنبش نجباء عراق از بمباران نیروهای داوطلب مردمی عراق در عملیات آزادسازی شهر فلوجه توسط نیروهای موسوم به ائتلاف بین المللی خبر داده و در این خصوص توضیح داد: به لطف خدا شهر فلوجه از تمامی جهت‌ها محاصره شده است و گردان‌های مقامت در عملیات آزادسازی این شهر مشارکت کرده‌اند امروز صبح عملیات آزادسازی فلوجه از دست داعشی‌ها آغاز شد اما آغاز آن با حادثه تأسف برانگیز هدف قرار گرفتن نیروهای داوطلب مردمی توسط جنگنده‌های آنچه ائتلاف بین المللی خوانده می‌شود همراه شد.

وی ادامه داد: جنگنده‌های آمریکایی هنگام آغاز عملیات پاک‌سازی فلوجه نیروهای داوطلب مردمی مستقر در حاشیه شهر را بمباران کرده و مدعی شدند که این اقدام یک اشتباه نظامی بوده است، متاسفانه در این حادثه چندین نفر از نیروهای داوطلب مردمی به شهادت رسیدند.

او با رد کردن ادعای غیر عمدی بودن این اقدام آمریکایی‌ها گفت: ما یقین داریم که این اقدام بر خلاف ادعای آمریکایی‌ها عمدی بوده و دلیل این حمله نیز این مسئله است که گردان‌های مقاومت از تمام راه‌های ممکن تلاش کردند با فشار وارد کردن بر دولت مانع از مشارکت نیروهای ائتلاف در این عملیات شوند، به لطف خدا با تلاش‌ گردان های مقاومت دولت متقاعد شد تا از مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات آزادسازی فلوجه جلوگیری کند.

سید یحیی الشبری به اشاره به نارضایتی آمریکایی ها از عدم مشارکت نیروهای ائتلاف بین المللی در عملیات آزادسازی شهر فلوجه گفت: این مسئله باعث رنجیده شدن آمریکایی‌ها و ممانعت از محقق شدن اهدافشان شد، آنان به این واسطه از کسب کردن یک پیروزی و برگ برنده برای خود بازماندند بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته با دولت قرار شد تا نیروهای بیگانه و آمریکایی‌ها هیچ مشارکتی در این عملیات نداشته باشند اما با این وجود به محض آغاز عملیات آزادسازی فلوجه جنگنده‌های ائتلاف بین المللی به سرعت نیروهای داوطلب مردمی را هدف قرار دادند.

وی تاکید کرد که اقدام نیروهای ائتلاف بین المللی و شارکت آنان در این عملیات بدون هماهنگی و یا کسب اجازه از دولت مرکزی عراق بوده است و در این باره توضیح داد: باید تاکید کنم که این عملیات بدون اجازه و یا هماهنگی با دولت مرکزی عراق صورت گرفته است، بر اساس توافق کلیه نیروهای مسلح عراقی و نیروهای داوطلب مردمی قرار بود این عملیات بدون هرگونه دخالت نیروهای خارجی صورت گیرد اما حمله جنگنده‌های ائتلاف بین المللی ما را غافلگیر کرد.

نماینده دبیر کل جنبش نجباء عراق به اهمیت شهر فلوجه اشاره کرد و گفت: شهرهای غربی عراق از این جهت که ممکن است تبدیل به محلی برای استقرار گروه‌های تروریستی همچون داعش شوند از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردارند، این شهرها از آن جهت که دارای بافت جمعیتی سنی مذهب هستند پتانسیل پذیرفتن گروه‌های تندرو و تروریستی را در خود دارند، البته باید تاکید کنم که بسیاری از اهل سنت این گروه‌ها و عقاید آنان را نمی‌پذیرند.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به امید خدا پیروزی که به دستان نیروهای داوطلب مردمی در فلوجه محقق خواهد شد برای تروریست‌های داعش شکست سنگینی به شمار خواهد رفت زیرا این شهر یکی از دژهای مستحکم تروریست‌ها به شمار می‌رفت.

وی در پایان تاکید کرد: شکست تروریست‌ها در فلوجه باعث درهم شکستن روحیه آنان خواهد شد و این مقدمه‌ای خواهد بود برای اینکه موصل از چنگال تروریست ها آزاد شود.

۱۳۹۵/۳/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...