نسخه چاپی

مدیر كل دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه:

لابی صهیونیست در موضوع برجام به شدت شكست خورد

مدیركل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: در جریان تصویب برجام، لابی صهیونیست به شدت شكست خود و از این رو دشمنان ایران درصدد معكوس كردن این مسیر هستند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مصطفی زهرانی پیش از آغاز هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام (مجمع جهانی اسلام) در جمع خبرنگاران در استان یزد افزود: در فضای جدید ایران اسلامی باید دفاع و تهاجم را با هم داشته باشد.
وی با یادآوری این که در موضوع هسته ای برای نخستین بار رئیس جمهوری آمریکا مقابل نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس ایستاد، گفت: اگر فضای اجرای برجام به خوبی پیش رود، می تواند شکاف تاریخی که تلاش داشت ایرانی ها را به عنوان شهروند درجه دوم به جهان معرفی کند، از بین ببرد و پنج کشور قدرتمند دنیا را مجبور به تمکین کند.
زهرانی با یادآوری تلاش رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه ای اش برای مطرح کردن ایران به عنوان یک تهدید و اثرگذاری بر آمریکا و دیگر کشورها در موضوع هسته ای، اظهار داشت: به هر حال امروز توانمندی و قدرتمند هسته ای ایران به صورت قانونی مورد پذیرش قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه اضافه کرد: جریان برجام این هدف رژیم صهیونیستی را قطع کرد و امروز می بینیم که عربستان به طور علنی با این رژیم علیه ایران متحد شده است.
زهرانی با اشاره به برپایی هفتمین کنفرانس جهانی کشورهای اسلامی، گفت: این کنفرانس نوعی دفاع کلامی جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحولات امروز خاورمیانه و دنیا است.
وی خاطر نشان کرد: پایه انقلاب اسلامی به فرموده حضرت امام راحل (ره) انقلاب کلامی بود و امروز با توجه به فضای فعلی منطقه خاورمیانه و تحرکات رژیم صهیونیستی و متحدانش این کنفرانس می تواند دفاع کلامی باشد.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار خبرنگاران در این دفاع کلامی گفت: در فضای امروز که ما در مرحله چهارم تئوری ارتباطات یعنی دوران وب قرار داریم، خبرنگاران نقش محوری در انقلاب کلامی دارند و اگر کسی نتواند این مقوله مهم را درک کند توانایی شناخت مسائل روز دنیا را نخواهد داشت.
زهرانی درباره دلیل برگزاری این اجلاس مهم جهانی در شهر یزد افزود: روح اصلی این اجلاس سمبل سازی و الگو سازی است از این رو شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشتی جهان از نظر یونسکو الگوی آسایش ، آرامش ، اقتصاد بومی و حتی الگوی فرهنگی باشد و می تواند مرکز ایده پردازی در این خصوص برای ایران و جهان اسلام باشد.
زهرانی محورهای اصلی و پنل های این اجلاس را تفاهم و نقاط مشترک ارزش های اسلامی ، آموزه های فراگیر مقابله با برداشته های نادرست از احکام اسلامی، بررسی با خشونت و افراط گرایی تعدیل و کاهش فرقه گرایی، حقوق شهروندی و بحران مهاجرت و کرامت انسانی، مبارزه با اسلام هراسی و خواهرخواندگی عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: در این اجلاس بیش از 100 رییس اندیشکده و استاد از اندیشکده های بیش از 30 کشور اسلامی دنیا حضور یافتند و در قالب پنل های مختلف به مباحث عنوان شده می پردازند.
وی با بیان این که این کنفرانس بزرگترین گردهمایی اندیشکده های جهان اسلام تحت حمایت سازمان همکاری های اسلامی است، افزود: حدود یکصد شخصیت سیاسی، اندیشمند و متفکر از افزون بر 35 کشور اسلامی از جمله عدنان منصور وزیر امور خارجه سابق لبنان و وزیرامور خاجه سابق بنین در این کنفرانس شرکت می کنند.
این اجلاس بزرگترین گردهمایی اندیشمندان و اتاق های فکر کشورهای مسلمان بوده و در 6دوره قبلی با حمایت سازمان همکاری های اسلامی در کشورهای ترکیه، پاکستان، عراق، مصر و آذربایجان برگزار و مسایل مختلف جهان اسلام را به بحث و مذاکره گذاشته است.

۱۳۹۵/۳/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...