نسخه چاپی

چرا باز عارف را كنار می گذارند؟

شاید برخی چهره های شاخص اصلاح طلب در ظاهر از عارف حمایت كنند اما تا زمانی كه سكان هدایت این جریان در دست تجدیدنظرطلبان است، عارف و افرادی مانند او را با برچسب اصلاح طلب بدلی و قلابی قربانی خواهند كرد.

به گزارش نما به نقل از ندای ارومیه، با نزدیک شدن موعد آغاز به کار مجلس دهم و تلاش جریان های سیاسی برای انتخاب رئیس آن، زمزمه هایی از کنار گذاشته شدن عارف و چراغ سبز برخی اصلاح طلبان به ریاست لاریجانی به گوش می رسد؛ تا پس از انتخابات سال 92 این دومین بار باشد که عارف با "انصراف" خود نقش وسیله ای برای رسیدن به هدف را بازی می کند

محمدرضا عارف جزو آن دسته سیاستمدارانی است که با مبنا قرار دادن رفتار سیاسی اش، به عنوان اصلاح طلبی داخل نظام تعرف شده و در جرگه نیروهای تجدیدنظرطلب قرار نمی گیرد. عارف از معدود اصلاح طلبانی است که به صراحت از اعتقاد قلبی خود به ولایت فقیه سخن گفته و در همان روزهای نخست پس از انتخابات 88 از فتنه برائت جسته است.

شاید همین کافی باشد تا عده ای تجدیدنظرطلب او را با چماق اصلاح طلب بدلی از خود رانده و در بزنگاه های مختلف سیاسی به دنبال انتقام از وی باشند.

بارها در یادداشت ها و تحلیل های مختلف بدین مساله اشاره شده است که امروز تقسیم بندی اصلاح طلب و اصولگرا و در مقابل هم قرار دادن این دو دسته، پاسخگوی نیاز تحلیل صحیح فضای سیاسی کشور نیست، بلکه امروز این نیروهای انقلاب هستند که با هر عقیده و سلیقه در مقابل جریان تجدیدنظرطلب ایستاده اند و اجازه تحریف انقلاب و استحاله آن را نمی دهند.

لذا، عده ای که یا از ابتدا انقلابی نبودند و یا از مواضع انقلابی خود تجدیدنظر کرده اند، اما با پوشش اصلاح طلبی به فعالیت پرداخته و سالهاست که این جریان را مصادره به نفع کرده اند، به صراحت اعلام می کنند عارف برایشان هیچ تفاوتی با لاریجانی ندارد. چرا که اصلاح طلبی مدنظر آنان اصلاح طلبی است که در مقابل گفتمان انقلاب اسلامی قرار گرفته و فرد برآمده از آن منش بتواند از اصلاح طلبان داخلی گرفته تا امثال مهاجرانی ها و گنجی ها و کدیورها را نیز زیر چتر خود تعریف کند.

در این میان شاید برخی چهره های شاخص اصلاح طلب نیز در ظاهر از عارف حمایت کنند اما تا زمانی که سکان هدایت این جریان در دست تجدیدنظرطلبان است، عارف و افرادی مانند او را با برچسب اصلاح طلب بدلی و قلابی قربانی خواهند کرد.

اشتباه اصلاح طلبانی که "بدلی" نامیده می شوند، این بود که هیچگاه به هر دلیل مرزبندی خود را با تجدیدنظرطلبان و جداشدگان از گفتمان انقلاب اسلامی اعلام نکردند، غافل از این که همین افراد، عارف و امثال او را وسیله قرار داده و دیر یا زود از آنان عبور خواهند کرد.

۱۳۹۵/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...