نسخه چاپی

گسترش همكاری‌های استان اردبیل و استان بصره عراق

همكاری‌های استان اردبیل و استان بصره عراق گسترش می یابد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، منطقه اردبیل، در دیدار و گفت‌وگوی اعضای اتاق بازرگایی، صنایع و معاون و کشاورزی استان اردبیل با مسئولان اتاق بصره عراق بر گسترش روابط تجاری دو طرف تأکید شد.

«مکی سودانی» رئیس اتاق بازرگانی بصره در این دیدار که در این بندر عراقی انجام شد از آمادگی اتاق بصره برای برقراری ارتباط تجاری با بازرگانان اردبیل خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد اتاق بازرگانی اردبیل و بصره در تحکیم روابط تجاری دو کشورایران و عراق نقش مناسبی ایفا کنند.

رئیس اتاق بازرگانی بصره هم‌چنین گفت: پس از عید فطر هیئت تجاری بصره به استان اردبیل سفر کرده و از توانمندی‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری استان بازدید می‌کنند.

«عبدالرضا بیگناه» سرپرست هیئت تجاری اتاق بازرگانی اردبیل نیز در این دیدار به تمایل بازرگانان اردبیل برای تعاملات تجاری با بازرگانان بصره اشاره و خاطرنشان کرد: استان اردبیل به خاطر هم مرز بودن با کشور آذربایجان می‌تواند کریدور مناسبی برای معرفی و ارسال محصولات بصره به کشورهای حوزه قفقاز و حتی اروپا باشد.

«حسین وثوقی» ایرانی دبیرکل اتاق بازرگانی اردبیل نیز در این دیدار، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان اردبیل را تشریح کرد و زمینه‌های همکاری مشترک بین بازرگانان و تولیدکنندگان را امیدوارکننده خواند.

هیئت تجاری اتاق اردبیل در ادامۀ سفر به استان بصره عراق با مدیر بانک تعاون اسلامی شعبه بصره نیز دیدار کردند.

در این دیدار خانم «ابتسام کریم عیسی الزرگانی» به تسهیلات و خدمات این بانک اشاره کرد و گفت: بانک تعاون اسلامی آمادگی لازم برای نقل و انتقال پول بین دو کشور را از طریق شعبۀ این بانک در تهران دارد.

وی از تضمین تجارت بین بازرگانان ایرانی و عراقی با نرخ 13 درصد خبر داد و خاطرنشان کرد: این بانک برای تسهیل تجارت بین تجار دو کشور از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

شرکت در مراسم رسمی افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در بصره و بازدید از نمایشگاه و مذاکره با تجار و بازرگانان ایرانی و عراقی از دیگر برنام‌های هیئت تجاری اتاق بود.

۱۳۹۵/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...