نسخه چاپی

یك شهر استرالیا در تسخیر خفاش ها

شهر 'باتمانس بای' در ایالت 'نیو ساوت ولز' استرالیا با ورود بیش از 100 هزار خفاشی كه به 'روباه پرنده' معروف است، به شهر خفاش ها تبدیل شده و مقامات محلی با اعلام وضعیت اضطراری مقابله با این خفاش ها را آغاز كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: شهر 'باتمانس بای' در ایالت 'نیو ساوت ولز' استرالیا با ورود بیش از 100 هزار خفاشی که به 'روباه پرنده' معروف است، به شهر خفاش ها تبدیل شده و مقامات محلی با اعلام وضعیت اضطراری مقابله با این خفاش ها را آغاز کردند.

با حضور بیش از 100 هزار خفاش در این شهر کوچک ساحلی استرالیا اکنون جمعیت خفاش های این شهر حدود 6 برابر جمعیت 17 هزار و 500 نفری شهر است و مشکلاتی برای ساکنان ایجاد کرده اند.

تارنمای 'اسکای نیوز' استرالیا روز چهارشنبه نوشت که این خفاش ها تقریبا بر روی هر سطح و یا هر درخت دیده می شوند و مشکلات زیادی ایجاد کرده اند.

'دانیل اسمیت' که در این شهر زندگی می کند، گفت: 'من نمی توانم پنجره ها را باز کنم، امکان مطالعه نیز به دلیل سر وصدای مداوم خفاش ها وجود ندارد. امکان تمرکز وجود ندارد و این سرگرم کننده نیست.

'راسل اشنایدر' نیز گفت: 'این بزرگترین جمع خفاش ها و بی سابقه ترین است. آنها هرگز در این شمار دیده نشده اند.

بسیاری از مردم شهر احساس می کنند ناتوان و به زندانیانی در خانه های خود تبدیل شده اند.
بنابراین گزارش، مردم تلاش دارند این خفاش ها را از محل زندگی خود دور کنند، اما گروه های مدافع حقوق حیوانات اصرار دارند که باید صبر و شکیبایی پیشه کرد تا خفاش ها از محل دور شده و مهاجرت کنند و این تنها چیزی است که جواب خواهد داد.

این حیوان به عنوان یک گونه آسیب پذیر شناخته شده و این بدان معنی است که آنها باید با استفاده از ابزار غیرکشنده مانند دود و یا سروصدا پراکنده شوند.

'لیندسی براون' شهردار این شهر استرالیا نیز گفت طیف وسیعی از گزینه ها بررسی شده است. سروصدا، همراه با دود و چراغ های روشن به نظر می رسد کارآیی بیشتری دارد.

دولت محلی ایالت 'نیو ساوت ولز' اعلام کرد کانبرا متعهد به اختصاص یک میلیون و 800 هزار دلار برای کمک به شورای محلی به منظور پراکنده کردن خفاش ها از نوع 'روباه پرنده' است.

فاصله بین دو بال این نوع خفاش که به خفاش میوه ای هم معروف است به دو متر نیز می رسد و در مالزی، هند، استرالیا و شرق آفریقا زندگی می کنند.

اکثر خفاش ‌ها کوچک و شبیه موش هستند، ولی 'روباه پرنده' اندازه سگی کوچک و آفت میوه است.

۱۳۹۵/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...