نسخه چاپی

وام ازدواج 10 میلیون تومانی فعال شد

بعد از ابلاغ قانون بودجه به دولت و دستگاه های دولتی، سامانه ثبت نام ازدواج از امروز نسبت به ثبت نام وام ۱۰ میلیونی ازدواج بارگذاری شد، ولی هیچ بانكی در این سامانه وام ۱۰ میلیونی را نمی پذیرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، با ابلاغ قانون بودجه 95 از سوی دولت به دستگاه های دولتی، ثانیه شمار آغاز و اجرای یکی از مهمترین مصوبات این قانون حرکت کرده و مردم منتظر اقدام بانک مرکزی هستند.

افزایش وام 10 میلیونی ازدواج یکی از مهمترین مصوبات قانون بودجه 95 است که با مخالفت جدی بانک ها و بانک مرکزی روبه رو بود ولی در نهایت با ابلاغ بودجه نظام بانکی مجبور به اجرای این مصوبه شده است.

بانک مرکزی البته چندین بار اعلام کرده ملزم به اجرای مصوبه قانون است ولی منابع کافی برای آن ندارد. همچنین مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفته بود اگر بنا به اجرای این مصوبه باشد صف دریافت وام ازدواج طولانی تر می شود.

ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی دیروز در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که بانک ها وام 10 میلیونی ازدواج را اجرا خواهند کرد. ولی پیش از این میر محمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفته بود بانک مرکزی در جلساتی با بانک ها در حال تصمیم گیری برای تامین منابع وام 10 میلیونی ازدواج است.

امروز صبح سامانه ثبت نام ازدواج بانک مرکزی با تغییر عدد وام ازدواج از 3 به 10 میلیون تومان نخستین گام عملی اجرای مصوبه جنجالی بودجه 95 را برداشت.

هر چند شعب بانکهای مختلف نسبت به سوال متقاضیان وام ازدواج می گویند هنوز چیزی ابلاغ نشده و وام 10 میلیونی را پرداخت نمی کنیم و در سامانه هم هیچ بانکی وام 10 میلیونی را نمی پذیرد.

مجلس نهم شورای اسلامی در واپسین روزهای کاری خود و همزمان با بررسی لایحه بودجه 95 در صحن علنی بهارستان تصمیم گرفت تا وام ازدواج جوانان از 3 میلیون به 10 میلیون تومان افزایش یابد. با این مصوبه مبلغ 10 میلیون تومان برای هریک از زوجین خواهد بود و جمعاً 20 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوجین با بازپرداخت چهار سال پرداخت خواهد شد.

۱۳۹۵/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...