نسخه چاپی

هشدار پلیس فتا به متقاضیان گرین كارت

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: مجرمان حرفه ای قرعه كشی گرین كارت اقامت(لاتاری) را بهانه ای برای كلاهبرداری قرار می دهند.

به گزارش نما به نقل از میزان، سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش با اشاره به کلاهبرداری از متقاضیان گرین کارت گفت: در این کلاهبرداری که بیشتر ارزی است و قربانی اقدام به واریز ارز به حساب کلاهبردارانی می کنندکه بیشترشان در خارج از مرزهای فیزیکی ایران مستقر هستند.

وی در خصوص شگرد کلاهبرداران قرعه کشی اقامت افزود: این کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک و ایمیل برای شهروندان و وعده اینکه شما برنده قرعه کشی اقامت شده اید از شهروندان می خواهند برای انجام کارهای لازم اقامت، اقدام به واریز ارز به حسابهای آنها کنند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: با این ترفند ساده به راحتی افرادی را که در سایتهای قرعه کشی ثبت نام کرده اند فریب می دهند و این افراد با واریز پول به این حسابها بعدا متوجه می شوند که قربانی کلاهبرداری شده اند.

آذردرخش با بیان اینکه حتی برخی از کلاهبرداران حرفه ای قبل از اعلام نتایج با ارسال ایمیل و اینکه آنها توانایی تاثیر گذاری در نتایج قرعه کشی را دارند، افزود: این کلاهبرداران خود را وکلای بین المللی معرفی می کنند که در بحث اقامت فعالیت گسترده دارند، لذا از کاربران تقاضای پول می کنند، در حالیکه این افراد کلاهبردار بوده و فقط قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند و این روش ترفند ساده ای برای به دام انداختن قربانی است.

وی با بیان اینکه منشاء بسیاری از این کلاهبرداریها در خارج از مرزهای فیزیکی کشور است، گفت: این موضوع روند رسیدگی به پروندههای کلاهبرداری این چنینی را با توجه به وجود قوانین و مقرارت بین المللی پیچیده تر و زمان‌برتر می کند.

آذردرخش یادآور شد: بار گذاری سایتهای جعلی و فیشینگ اقامت در فضای سایبر و تبلیغ آن برای ثبت نام با هدف دستیابی به اطلاعات مالی افراد صورت می گیرد و بعد از جمع آوری و آنالیز وضع مالی و سابقه تحصیلاتی افراد آنها را دسته بندی کرده و قربانی شگردهای دیگر کلاهبرداریهای سایبری مثل کلاهبرداری نیجریه ای و... می کنند.
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می کنیم در هر سایتی اطلاعات خود را ثبت نکنند و از ارسال تصاویر رسمی برای این سایتها خود داری کنند. چرا که این امر می تواند منجر به سرقت هویت واطلاعات آنها گردد که بعدا برای آنها دردسر ایجاد نماید.

آذردرخش با تاکید بر اینکه متقاضیان گرین کارت مراقب کلاهبرداران و جاعلان فضای سایبر باشند، گفت: برخی از این سایتها که تبلیغ ثبت نام و شرکت در قرعه کشی گرین کارت را می نمایند جعلی و با هدف سرقت اطلاعات و شناسایی افراد و خانواده شخصیتهای مهم کشوری و لشگری صورت می گیرد.

وی همچنین به خانواده ها توصیه کرد: مراقب فرزندان خود در ثبت نام و تکمیل فرمهای مربوط به قرعه کشی گرین کارت که جزئیات کامل از اطلاعات آنها را دریافت می کند باشند تا در دام جاعلان و کلاهبرداران سایبری نیفتند.

۱۳۹۵/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...