نسخه چاپی

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات درگفتگو با نما:

تعیین كننده زبان در مقاطع آموزشی خود دولت است/ برای آموزش زبان غیر انگلیسی باید بستر آموزشی آن فراهم باشد

عکس خبري -تعيين کننده زبان در مقاطع آموزشي خود دولت است/ براي آموزش زبان غير انگليسي بايد بستر آموزشي آن فراهم باشد

تدریس زبان خارجه توسط خود دولت انتخاب می شود و مورد آموزش قرار می‌گیرد. در یك مقطعی از زمان شاید زبان فرانسوی و آلمانی آموزش داده می¬شد، اما اینكه دولت مدعی است كه زبان را خود دانش‌آموزان انتخاب می كنند. غلط است.

عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات درگفتگو با نما؛ در خصوص اعتراض مجلس با مصوبه شورای عالی آموزش در خصوص و تدریس زبان انگلیسی اظهار کرد: تدریس زبان خارجه توسط خود دولت انتخاب می شود و مورد آموزش قرار می‌گیرد. در یک مقطعی از زمان شاید زبان فرانسوی و آلمانی آموزش داده می¬شد، اما اینکه دولت مدعی است که زبان را خود دانش‌آموزان انتخاب می کنند. غلط است.
وی افزود: زبان خارجی را خود دولت انتخاب می‌ کند. زیرا سال‌های سال است که زبان انگلیسی هم کتابش توسط آموزش و پرورش چاپ می‌شود و هم مربی آن تربیت می‌شود و در مدارس تدریس می کنند. حال یک نفر بیاید بگوید که من معلم زبان آلمانی در فلان مدرسه و فلان استان و شهر!! اصلا چنین چیزی وجود ندارد، زیرا دولت خود تربیت کننده معلم است و تاکنون تنها مربی برای یک زبان تربیت کرده است. پس این 98 درصدی که جناب روحانی بیان کردند سندیت ندارد.
فیاضی در ادامه اظهار داشت: ساعات تدریس 36 ساعت در هفته است. لذا اگر قرار است که دو زبان دیگر آموزش داده شود جز دروس اختیاری و فوق برنامه است ؟! اگر این دروس بخواهد در مدارس تدریس شود باید هم کتاب آن چاپ شود و هم مربی آن تربیت شود. لذا برای تدریس زبان دیگر باید بستر آن فراهم باشد.

۱۳۹۵/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...