نسخه چاپی

تظاهرات مخالفان در كنگو دو كشته برجا گذاشت

یك مامور پلیس و یكی از معترضان در جریان تظاهرات مخالفان در جمهوری دمكراتیك كنگو كشته شدند.

به گزارش نما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، روز بسیج مخالفان در گوما در جمهوری دمکراتیک کنگو علیه ژوزف کابیلا رئیس جمهوری این کشور به آشوب کشیده شد. یک مامور پلیس بر اثر اصابت سنگی که تظاهرکنندگان پرتاب کرده بودند، کشته شد.

یک تظاهرکننده نیز به ضرب گلوله جان باخت. مجری از گزارشگر این شبکه در کنگو در خصوص حوادث امروز سوال کرد. گزارشگر گفت: یک نیروی پلیس و یک تظاهرکننده در گوما کشته شده اند.

درگیری های متعددی بین تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس در مناطق مختلف این منطقه رخ داده است. این تظاهرات درحالی برگزار شد که استاندار گوما برگزاری هرگونه تظاهرات را ممنوع اعلام کرده بود.

مجری گفت: اما تظاهرات در کینشاسا پایتخت کنگو آرام آغاز شده بود. گزارشگر گفت: بله. صبح امروز اوضاع بسیار خوب بود. اما متاسفانه معترضان سعی کردند از حریمی که نیروهای امنیتی در مسیر ر اهپیمایی ایجاد کرده بودند، عبور کنند.

در نهایت پلیس با اعمال زور و با استفاده از گاز اشک آور و نارنجک های صوتی تظاهرکنندگان را به عقب نشینی وادار کرد. تظاهرکنندگان نیز به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند.

معترضان پراکنده شدند و در حالی که بسیار عصبی هستند به مقر حزب خود مراجعه کردند. مجری پرسید: خواسته های اصلی معترضان چیست؟

گزارشگر گفت: این تظاهرات در وهله اول با هدف لغو بخشنامه دیوان قانون اساسی که ادامه ریاست جمهوری کابیلا در صورت تعویق زمان برگزاری انتخابات را مجاز اعلام کرده است، برگزار شد.

این انتخابات قرار است در ماه نوامبر سال جاری برگزار شود. حمایت از کشته شدگان در شرق جمهوری دمکراتیک کنگو به ویژه کسانی که در کیووی شمالی کشته شده اند، دومین هدف از برگزاری این راهپیمایی بود.

۱۳۹۵/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...