نسخه چاپی

مركل:گروه 7 تحریم های روسیه را بر نمی دارد

آنگلا مركل، صدر اعظم آلمان اعلام كرد گروه هفت در نظر ندارد تحریم های خود علیه روسیه را بردارد.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت:مرکل افزود : گروه هفت در نظر ندارد تحریم هایی که علیه روسیه به علت نقش اش در بحران آفرینی در شرق اوکراین اعمال کرده است بردارد.

صدر اعظم آلمان که این سخنان را در حاشیه نشست سران هفت کشور بسیار صنعتی و ثروتمند جهان بیان می کرد افزود به باور من برای لغو تحریم های اعمال شده علیه روسیه اکنون خیلی زود است که نظر موافق خود را اعلام کنیم.در نتیجه در موضع گروه هفت درخصوص تحریم های اعمال شده علیه روسیه هیچ گونه تغییری ایجاد نخواهد شد.

گروه 7،گروه کشورهای صنعتی جهان،در سال 2014 بعد از آنکه روسیه شبه جزیره کریمه را به خاک خود در چارچوب یک همه پرسی ضمیمه کرد و در واکنش به حمایت روسیه از جدایی ‌طلبان ‏روس‌ زبان در شرق اوکراین، این کشور را از حلقه خود اخراج و تحریم های اقتصادی و مالی شدیدی را علیه مسکو اعمال کرد. گروه 7 سال 2015 نیز تهدید کرد اگر روسیه اقدامات بی ثبات کننده خود را در شرق اوکراین افزایش دهد تحریم های سخت تری در انتظار مسکو خواهد بود.

دونالد توسک رئیس شورای اروپایی (نشست سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا که تحت ریاست دوره ای یکی از سران اروپا برگزار می شود) نیز که در نشست سران گروه هفت در ژاپن حاضر است امروز اعلام کرد گروه هفت درهمه مسائل و مشکلاتی که اکنون در جهان وجود دارد از بحران اوکراین گرفته تا مناقشه در آبهای جنوب و شرق چین موضعی روشن و قاطع گرفته است.

۱۳۹۵/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...