نسخه چاپی

عراقچی: اجازه نقض برجام را نمی‌دهیم

معاون وزیر خارجه ایران با بیان اینكه اجازه نمی‌دهیم كه نقض برجام صورت گیرد، گفت: طبق برجام، آمریكا و هیچ كشور دیگری متعهد به خرید آب سنگین از ایران نیستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید عباس عراقچی رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنی خود را با ایران کنار نگذاشته‌اند و چالش‌های ما با آنها ادامه دارد و اجازه نخواهیم داد که نقض برجام به طور صریح صورت گیرد.

عراقچی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر جلوگیری از خرید آب سنگین ایران توسط آمریکا افزود: این مصوبه در صورت تصویب هم اهمیتی ندارد.

وی تصریح کرد: این مصوبه باید به سنا برود و بعد از تصویب باید مورد وتوی رئیس جمهور آمریکا قرار گیرد.

عراقچی تاکید کرد: در دور قبلی که در مجلس سنا تلاش شد تا جلوی فروش آب سنگین ایران گرفته شود، موفق‌آمیز نبود و رای نیاورد.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام خاطرنشان کرد: اصولا طبق برجام، آمریکا و هیچ کشور دیگری متعهد به خرید آب سنگین از ایران نیستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: تنها تعهدی که ایران دارد که مازاد بر نیاز آب سنگین خود را به بازارهای بین‌المللی برای فروش عرضه کند، اگر خریدار پیدا شد، شد و نشد هم نشد.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: آب سنگین کالای با ارزشی است و مشتریان زیادی برای آن وجود دارد.

وی افزود : آمریکا خود ۴۰ تن آب سنگین ایران را خریداری کرد و برای ۴۰ تن دیگر با کشورهای دیگر در حال مذاکره هستیم.

عراقچی خاطرنشان کرد: اگر هم مشتری پیدا نشود در اجرای برجام مشکلی رخ نداده و نه آنها متعهد به خرید هستند و نه ما متعهد به فروش، ما فقط متعهد به عرضه هستیم.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با اشاره به ترویج فضای ایران هراسی و تاثیر آن بر روند اجرای برجام گفت‌: تلاش‌هایی که برای ایران هراسی در داخل آمریکا توسط جناح‌های تندرو و در منطقه هم در حال صورت گرفتن است، در جهت اجازه ندادن به ایران برای استفاده از فضای برجام است.

وی افزود: این‌ها همان جریاناتی هستند که تمام تلاش خود را کردند که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نرسد و وقتی آنجا ناکام ماندند، به این مسئله روی آورده‌اند.

عراقچی تاکید کرد: باید با سیاست ایران هراسی مبارزه کرد و فضای اعتماد بخشی را برای جامعه اقتصادی دنیا فراهم کنیم که روابط شکل گیرد.

۱۳۹۵/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...