نسخه چاپی

جلایی‌پور: عارف رأی نیاورد عزا نگیریم

عضو شورای مركزی حزب اتحاد ملت گفت: امیدواریم عارف رأی بیاورد چرا كه بعد از آن باید به حفظ فراكسیون امید بپردازد، اما اگر وی رأی نیاورد نباید عزا گرفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، حمیدرضا جلایی‌پور عصر دیروز در نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان در تالار دکتر شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که با حضور سیستانی معاون استاندار اصفهان برگزار شد، در رابطه با جامعه‌ایران و راهبردهای اصلاح‌طلبان پس از انتخابات مجلس دهم گفت: جریان اصلاح‌طلبی خیلی ریشه‌دار است، ریشه‌اش در انقلاب، نهضت ملی شدن صنعت نفت، مشروطه و نیمه دوم قرن ۱۹ ایران است. اصلاح طلبی در دوران دفاع مقدس ریشه دارد بعد از جنگ هم در ساختن جامعه یعنی سازندگی و سپس اصلاحات و بعد در ایستادگی در هشت سال ۸۴ تا ۹۲ ریشه دارد.

جلایی‌پور با اشاره به مشکلات سطح کلان جامعه‌ ایران بیان داشت: بیکاری و اشتغال جوانان مشکل اساسی است اما دائماً مسائلی دیگری در حوزه فرهنگ را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: مشکل تغییرات آب و هوا مسأله بعدی است که تدبیر جمعی ما در این مسأله ضعیف است، این‌ها به تدریج به جامعه ما ضربه می‌زند؛ خیلی از تمدن‌ها به خاطر بحران اقلیم از کره زمین محو شده‌اند ولی ما نه در سطح حاکمیت و نه در جامعه مدنی و نه در بین شهروندان در این زمینه تدبیری نداریم.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، عادی شدن فساد را معضل دیگر جامعه دانست و ادامه داد: فساد در همه سطوح عمیق‌تر هم شده است، کار شرافتمندانه در این کشور با معضل رو به‌رو شده و باید به آن پرداخت.

جلایی‌پور رشد ناهنجاری‌ها، دعوا و جنایات را از دیگر معضلات اجتماعی خواند و گفت: مصرف‌کننده موادمخدر طبیعی در جامعه در حال تبدیل به مصرف‌کننده مواد صنعتی می‌شود.

وی اضافه کرد: کشور باید در مسیر توسعه حرکت کند، توسعه چهار گام اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد که این چهار گام باید با هم حرکت کنند تا به توسعه‌ای چندجانبه و پایدار برسیم.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه توسعه فقط یک بحث حکومتی نیست، اظهار کرد: باید تدبیر عمومی اصلاح شود یعنی حکومت، بازار و جامعه مدنی باید پای کار بیاید، جامعه ما به حکمرانی خوب احتیاج دارد.

جلایی‌پور تصریح کرد: انتظاری که باید از مجلس و دولت داشته باشیم این است که این شاخص‌ها دیده شود و باید آن را مطالبه کنیم.

وی فعالان عرصه مدنی را کمتر از یک درصد یا دو درصد در جامعه دانست و گفت: این سه بخش باید شفاف عمل کنند و راهبرد داشته باشند اما در این بین حکومت مهم است چون منابع، قانون، تصمیمات و کارهای کلیدی در دست اوست و باید حل مشکلات از حکومت شروع شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: ما بزرگ‌ترین حکومت از لحاظ حجم هستیم، جامعه‌ای حکومتی هستیم که سیاست بسیار مهم و نکته‌ای کلیدی است، در این بین نقش ما در کمک به حکومت در راه‌حل معضلات، همین کارهایی است که ۲۰ سال است شروع شده و آن همان اصلاح‌طلبی و رأی آوردن در انتخابات مختلف است.

جلایی‌پور با اشاره به لزوم حضور مردم در صحنه برای توسعه کشور بیان کرد: باید توجه داشت که با این انتخابات به چه رسیدیم، نتیجه مشخص است و وقتی هم که مردم نیامدند، احمدی‌نژاد رأی آورد.

وی افزود: بنابراین یک جبهه وسیعی به نام عقلا، میانه‌روها، برجامیان و طرفداران دولت شکل گرفته که باید آن را حفظ کرد و باید فراکسیون امید مجلس را گرفت و رها نکرد؛ ۱۷۰-۱۸۰ نفر نیرو داریم تحت عنوان فراکسیون امید که اگرچه همه اصلاح‌طلب نیستند ولی تندرو هم نیستند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با ابراز امیدواری برای ریاست عارف در مجلس دهم گفت: امیدواریم عارف رأی بیاورد، بعد از آن باید به حفظ فراکسیون امید بپردازد، اما اگر وی رأی نیاورد، نباید عزا گرفت؛ همه باید به حفظ کمیسیون امید و رشد آن کمک کنیم و با این زمینه وارد انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و شوراها شویم.

۱۳۹۵/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...