نسخه چاپی

لیگ برنامه نویسی ایران به كار خود پایان داد

لیگ برنامه نویسی ایران (كد كاپ شریف) با معرفی نفرات برتر به كار خود پایان داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، مراسم اختتامیه کدکاپ شریف با حضور نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و از نفرات برتر مسابقات برنامه نویسی تقدیر به عمل آمد.

لیگ برنامه نویسی ایران از بهمن ماه سال ۹۴ و با نام نویسی از متقاضیان آغاز شد. در ابتدای این لیگ بیش از یکهزار نفر ثبت‌نام کردند. بعد از برگزاری دو دوره مسابقه تمرینی در تاریخهای ۲۰ اسفند ۹۴ و اول اردیبهشت ۹۵، در نهایت ۲۵۰ نفر برای مرحله نهایی برگزیده شدند که فینال این مسابقات روز گذشته برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

در این مراسم، دکتر موحدی نماينده رياست دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اهمیت بازار فناوری اطلاعات ایران گفت: فناوری اطلاعات فاصله ایده تا بازار را بسیار کوتاهتر از صنایع دیگر کرده و به همین دلیل اشتیاق بیشتری برای فعالیت در آن وجود دارد.

وی افزود: در حوزه IT جالب ترین و داغ ترین موضوع استارتاپها هستند. حدود ۲ سال پیش مجتمع خدمات فناوری در دانشگاه شریف تشکیل شد که بیشتر مجموعه‌هایی که در آن مشغول به کار هستند با فناوری اطلاعات مرتبط است.

موحدی با بیان اینکه طی ۲ سال حدود ۴۰ استارتاپ وارد این مجموعه شدند گفت: در حال حاضر ۶ تیم موفق شده‌اند تا سرمایه‌گذار بیرون از دانشگاه جذب کنند و از بین آنها ۲ استارتاپ هم در سطح بین المللی مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ حدود ۱۵ رویداد مرتبط با فناوری اطلاعات در سطح دانشگاه شریف برگزار شد، ادامه داد: این امر نشان دهنده شتاب زیاد فعالیتها در این حوزه است.

۱۳۹۵/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...