نسخه چاپی

مصرف روزانه بنزین با تعداد جمعیت ایران برابر شد

میانگین مصرف روزانه بنزین در كشور از مرز ۷۸ میلیون لیتر و تعداد جمعیت ایران نیز از مرز ۷۹ میلیون نفر عبور كرد و برای نخستین بار، این دو آمار تقریباً برابر شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، يک کارشناس برنامه ريزی شهری با استناد به آمار اخير مرکز آمار ايران که جمعيت کشورمان در پايان ارديبهشت ماه امسال را ۷۹ ميليون و ۲۶۲ هزار نفر اعلام کرده بود، گفت: اين در حالی است که بر اساس آخرين آمار شرکت ملی پخش فرآورده ‌های نفتی ایران در ارديبهشت ماه سال جاری، مصرف بنزين در سراسر کشور با دو و نيم درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۸ ميليون و ۵۵۰ هزار ليتر رسيد.

شهرام جباری زادگان با اشاره به اين که البته ميانگين مصرف بنزين در روز سی ام ارديبهشت به ۸۶ ميليون ليتر نيز رسيد، اظهار کرد: به طور متوسط هر ايراني روزانه بالغ بر يک ليتر و به طور مشخص ۹۹۱ ميلي ليتر بنزين مصرف ميی کند که البته ميانگين مصرف شهر تهران از ميانگين مصرف کشور بالاتر است.

وی با بيان اين که ايران بعد از آمريکا، ژاپن، مکزيک و کانادا پنجمين کشور جهان از نظر مصرف بنزين در جهان محسوب می شود، تصريح کرد: اين در حالی است که مصرف ما از کشورهای بزرگ صنعتی همچون انگلستان، استراليا، ايتاليا، کره جنوبی و فرانسه، بيشتر بنزين مصرف می کنيم.

اين کارشناس مسائل شهری در پايان در خصوص علل افزایش مصرف بالای بنزين در کشورمان، خاطرنشان کرد: يکی از دلايل اين مصرف بالا، عدم استفاده از تکنولوژی روز دنيا در توليد خودروهای پر مصرف داخلي و يکي از عوامل، فرهنگ استفاده بي رويه از خودروی شخصی در کشورمان است.

۱۳۹۵/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...