نسخه چاپی

پاسخ تند معاون نخست‌وزیر تركیه به كامرون

«نومان كورتولموش» معاون نخست‌وزیر تركیه اظهارات نخست‌وزیر انگلیس درباره اینكه شاید سال ۳۰۰۰ تركیه به عضویت اتحادیه اروپا درآید را «شرم آور» خواند.

به گزارش نما به نقل از فارس، اظهارات اخیر نخست‌وزیر انگلیس درباره اینکه «شاید سال ۳۰۰۰» ترکیه عضو اتحادیه اروپا شود، پاسخ تند معاون «بینالی ایلدیریم» نخست‌وزیر این کشور را به همراه داشته است.

نخست‌وزیر انگلیس هفته گذشته در اظهاراتی با بیان آنکه عضویت ترکیه به اتحادیه اروپا «دهه‌ها» بطول خواهد انجامید، گفت: «اصلا این بحث مطرح نیست که به زودی ترکیه به اتحادیه اروپا ملحق می‌شود. شاید سال ۳۰۰۰ این موضوع عملی شود».

حالا معاون نخست‌وزیر ترکیه به اظهارات دیوید کامرون واکنش نشان داد و اگرچه نامی از نخست‌وزیر انگلیس نیاورده اما پاسخ صریح و تندی به او داده است.

به گزارش اسپوتنیک، «نومان کورتولموش» گفت:‌ «اگر کسی می‌گوید که روند الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا تا سال ۳۰۰۰ ادامه خواهد یافت، این موضوع نه برای ترکیه بلکه برای آنهایی که چنین تفکراتی دارند،‌ مایه شرم است».

معاون بینالی ایلدیریم با بیان اینکه ترکیه بر اسا توافقات موجود به تعهداتش ادامه می‌دهد، افزود:‌«ترکیه به اتحادیه اروپا وابسته نیست».

۱۳۹۵/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...