نسخه چاپی

ناراحتی آمریكا از حضور ایران در عراق

نبرد فلوجه اما به مثال دیگری از اینكه چگونه منافع ایران و آمریكا ظاهرا مشابه بوده و در زمانی یكسانی در عراق با یكدیگر برخورد كرده است.

به گزارش نما به نقل از نیویورک تایمز، نیروهای آمریکایی در خط نخست جبهه های سوریه برای عقب راندن داعش از پایتخت این گروه تروریستی در رقه هستند اما در عراق، داستان متفاوت است، ایران و نه آمریکا عملیات بازپس گیری فلوجه از نیروهای داعش را رهبری می کند.

در حمله به فلوجه برای شکست دادن داعش و بازپس گیری این شهر، ده ها هزار نفر از سربازان عراقی، افسران پلیس و نیروهای نظامی شیعه مورد حمایت ایران خود را برای بازپس گیری فلوجه آماده می کنند و نگرانی از به راه افتادن حمام خون فرقه ای را افزایش یافته است. ایران مشاوران نظامی شامل قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران را برای کمک به انجام عملیات نظامی در این شهر به فلوجه اعزام کرده است.

نبرد فلوجه اما به مثال دیگری از اینکه چگونه منافع ایران و آمریکا ظاهرا مشابه بوده و در زمانی یکسانی در عراق با یکدیگر برخورد کرده است، تبدیل شده است. هردوی ایران و آمریکا خواستار شکست داعش هستند؛ اما آمریکا مدتهاست معتقد است که نقش ایران می توانند با عصبانی کردن سنی ها و حساس کردن آنها مشکل ساز شود.

درشرایطی که جنگ علیه داعش از مرزهای عراق و سوریه عبور کرده، آمریکا از آن به عنوان دو جنگ مجزا یاد می کند، در سوریه، جایی که دولت بشار اسد دشمن آمریکا محسوب می شود، کردها متحد آمریکا هستند.

اما در عراق، جایی که آمریکا از دولت مرکزی این کشور حمایت می کند و به ارتش عراق آموزش و مشاوره نظامی ارائه می دهد، به دلیل نقش ایران محدود شده است، ایران قدرتمندترین نیروی خارجی حاضر در عراق است.

۱۳۹۵/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...