نسخه چاپی

افشای حمایت كلینتون از سرنگونی بشار اسد

هیلاری كلینتون در یكی از ایمیل های خود از سرنگونی دولت قانونی سوریه و بروز جنگ تمام عیار میان سنی ها و شیعیان حمایت كرده است !

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، کِیلِب ماوپین خبرنگار راشاتودی در گزارشی گفت: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در یکی از ایمیل‌هایش سقوط خاندان اسد در سوریه و راه افتادن جنگ تمام عیار میان شیعیان و سنی‌ها را در منطقه برای اسرائیل و متحدان غربی‌اش خوب دانسته است !

در این گزارش آمده است هیلاری کلینتون از ایمیل شخصیِ خود - که به راحتی قابل هک شدن بوده - برای ارسال و دریافت اطلاعات محرمانه‌ی دولتی استفاده می‌کرده است. حتی این احتمال وجود دارد که برخی از اطلاعات محرمانه در ایمیل‌های کلینتون هک شده باشد.

این در حالی است که مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری ابتدا مدعی شد که هیچیک از تلاش‌های هکرها برای هک کردن ایمیل‌های هیلاری کلینتون موفقیت‌آمیز نبوده است اما وقتی خبرنگاری به او فشار آورد که در گزارش مربوط به احتمال هک شدن ایمیل‌های کلینتون هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده که تلاش‌های هکرها موفقیت‌آمیز نبوده است مارک تونر ضمن معذرت خواهی، اذعان کرد اظهار نظرش در این خصوص اشتباه بوده است.

کیلب ماوپین ادامه داد با وجود پوشش خبری گسترده درباره قانونی بودن یا نبودن ایمیل‌های خصوصی هیلاری کلینتون، رسانه‌های آمریکایی توجه چندانی به متن و محتوای این ایمیل‌ها ندارند و صرفاً درباره آن‌ها به‌ صورت کلی صحبت می‌کنند.

در برخی از این ایمیل‌ها مشخص شده است که هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا، با رسانه‌های آمریکایی برای ترویج اهداف سیاست خارجی آمریکا تبانی و همدستی می‌کرده است. مثلاً شرکت‌های رسانه‌ای گوگل و الجزیره با وزارت خارجه آمریکا - که امیدوار بود دولت سوریه سرنگون شود - همدستی می‌کرده‌اند.

علاوه بر این در یکی از ایمیل‌های هیلاری کلینتون آمده است که سقوط خاندان اسد به احتمال زیاد ممکن است شعله جنگ فرقه‌ای را میان شیعیان و اکثریت سنی‌ها در منطقه برافروزد و پای ایران را نیز به این معرکه بکشد، که از دیدگاه فرماندهان اسرائیلی برای اسرائیل و متحدان غربی‌اش شاید چیز بدی نباشد.

خبرنگار در خاتمه افزود: شاید رسانه‌های آمریکایی به این علت تمایل ندارند محتوای این ایمیل‌ها را برملا کنند که بر شانس کلینتون برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و به دست آوردن کلید کاخ سفید توسط وی تأثیر منفی نگذارد و از اینرو در گزارش‌های خود به متون ایمیل‌های خصوصی کلینتون - که البته بسیاری از آن ها هنوز هم محرمانه است - هیچ اشاره‌ای نمی‌کنند.

۱۳۹۵/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...