نسخه چاپی

نماینده پارلمانی دانشگاه آزاد مجلس در گفتگو با نما مطرح كرد:

ترمیم وضعیت معیشت مردم اولویت اول نمایندگان باشد/ تركیب هئیت رئیسه موقت، دائمی خواهد شد

عکس خبري -ترميم وضعيت معيشت مردم اولويت اول نمايندگان باشد/ ترکيب هئيت رئيسه موقت، دائمي خواهد شد

طبق تجربیاتی كه وجود دارد، اكثریت تركیب هئیت رئیسه موقت، دائمی خواهند شد. چرا كه فضای غالب تغییر نخواهد كرد

سید علی حسینی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با نما، در بیان اولویت‌های مجلس دهم اذعان داشت: مجلس دهم شورای اسلامی که در آغازین روزهای خود به سر می‌برد، در یک شرایط خاص اقتصادی تشکیل شده و باید عزم خود را در جهت بهبود شرایط جزم کند.
وی افزود: در شرایطی که کشور ما با مشکلات و معضلات اقتصادی چون رکود و بیکاری مواجه است؛ نمایندگان باید در فضای همدلی و همگرایی این مسیر را هموار نمایند. اگر نخواهیم بگوییم وضعیت معیشت مردم در شرایط بحران و چراغ قرمز است، اما این شرایط به مرز هشدار و چراغ زرد رسیده که این مسئله در فضاسازی‌ها و حاشیه‌‌ رفتن‌ها لاینحل است.
نماینده مردم نیشابوردر دوره هشتم خاطر نشان کرد: با توجه به تجربیات دوران نمایندگی و ارتباط نزدیک با قشر آسیب‌پذیر جامعه، وضعیت معیشت مردم در شرایط نابسامانی قرار دارد. ‌‌لذا در این شرایط وخیم اقتصادی، به نمایندگان منتخب دهم توصیه می‌شود که اولویت‌ فعالیت خویش را به سمت ترمیم وضعیت معیشتی مردم، خروج از رکود بازار و رفع موانع تولید در جهت اشتغال‌زایی سوق دهند.
وی تصریح کرد: مشکلات عمده اقتصادی در بخش تولید و اشتغال، واحدهای صنعتی و کشاورزی است. مطابق آمار حتی کشاورزی سنتی ما در روستاها دچار آسیب جدی است، به گونه‌ای که کشاورز به دلیل خسارت ناشی از عوامل مختلف، روستا را ترک و به سمت شهرها مهاجرت داشته‌اند. این افزایش آمار مهاجرت در حالی است که زندگی در شهرها هم رونقی ندارد، هم در بخش خدمات شهری و هم اشتغال حوزه شهرنشینی نیز دچار مشکلات عدیده هستيم. لذا توجه موارد فوق می تواند بازار اقتصاد کشور را از رکود خارج کند.
حسینی ادامه داد: به نظر می‌رسد این مجلس بتواند در حوزه ارتباطات بین‌المللی نقش آفرین باشد؛ با توجه به رویکرد دولت که تعامل با دنیا است و مقام معظم رهبری هم درفرمایشات اخیرشان اشاره داشتند که ما با هیچ کشوری نمی‌خواهیم قطع رابطه کنیم و يا روابط مخدوش باشد؛ لذا مجلس از ظرفیت کنفراس‌های بین المجالس خود می‌تواند استفاده کند، در اقتصاد و تجارت بین الملل و استفاده از ظرفیت‌های بین المللی در راستای ترمیم اقتصاد کشور می‌تواند به خوبی ورود پیدا کند.
وی افزود: خوشبختانه آنچه که در انتخاب هئیت رئیسه موقت دیدیم، به نظر می‌رسد یک نگرش مدارا و تعامل خوبی بین نمایندگان مجلس باشد؛ که اعم از جناح‌های مختلف سیاسی از چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب وجود دارد.
نماینده پارلمانی دانشگاه‌های آزاد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غالبا ترکیب هئیت رئیسه موقت، دائمی خواهند شد، خاطر نشان کرد: طبق تجربیاتی که وجود دارد، اکثریت ترکیب هئیت رئیسه موقت، دائمی خواهند شد. چرا که فضای غالب تغییر نخواهد کرد. در شرایط فعلی ما در مجلس دو فرد مؤثر آقای لاریجانی و عارف را داریم؛ هر دو دارای روحیات تعاملی هستند، لذا به نظر می‌رسد در طول چهار سال آینده، مجلس در فضای تعاملی با هدف رفع نیازهای جامعه و مردم، مسیر خود را در عرصه قانون گذاری و نظارت خواهد پیمود.

۱۳۹۵/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...