نسخه چاپی

نگاه سیاست زده، تیشه به ریشه سینما می زند

كارگردان فیلم سینمایی فروشنده گفت: عده ای با نگاه سیاست زده تیشه برداشتند و به ریشه سینما می زنند .

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مراسم تجلیل از اصغر فرهادی و شهاب حسینی بدون حضور شهاب حسینی در خانه سینما برگزار شد.

در این مراسم اصغر فرهادی گفت: امروز موفق شدیم به دیدن عباس کیارستمی برویم حال وی خوب بود و از این بابت خوشحال شدیم.

وی افزود: آخرین ساخته کیا رستمی را دیدیم و لذت بردیم.

فرهادی ادامه داد: زدن برچسب سیاه نمایی به سینمای ایرانی ناشی از خود باختگی و خود شیفتگی همزمان است و از سر جهل و نبود اعتماد به نفس است.

بعضی ها ارترزاقشان از جهالت و حاشیه سازی است.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینما در این مراسم گفت: آسمان سینمای ایران ستاره می خواهد و مردم در فرهنگ و هنر نیاز به ستاره های دارد که سبب همبستگی شود.

وی افزود: در چند وقت اخیر برخی از کشورهای منطقه به خصوص عربستان تلاشهای زیادی برای ایران هراسی کردند اما فیلم سینمایی فروشنده با استقبال خوبی از سوی مخاطبان خارجی همراه شد.

ایوبی گفت: سینماگران ایرانی درسال گذشته 370 جایزه از جشنواره های مختلف گرفتند که آمار بسیار خوبی است و تمامی کشورهای جهان را ناچار می کند که درباره ایران خوب بنویسند.

سید رضا میر کریمی مدیرعامل خانه سینما در این مراسم گفت: سینمای ایران مظلومانه برای اعتلای نام کشور تلاش می کند اما متاسفانه برخی با زدن حرف هایی از روی حسادت ما را ناراحت می کنند.

وی افزود: برخی با بیان حرف هایی می خواهند دباره فیلم فروشنده سیاه نمایی کنند اما من شهادت می دهم که این فیلم فیلمی شریف و اخلاق گراست.

میرکریمی گفت: دستاورد هایی که سینما گران ما در جشنواره های بین المللی به دست می آورند آبرویی برای سینمای ایران به وجود می آورد که برخی با تنگ نظری و حسادت به آن دشمنی می کنند.

مسعود کیمیایی کارگردان سینما گفت: فرهادی فیلم سازی را از سالهای دور آغاز کرده و راهش را از تلویزیون و مخاطبان عام هموار کرده است.

وی افزود: در گذشته سینماگران ایرانی از فرستادن فیلم هایشان به جشنواره های خارجی هراس داشتند اما حضور قدرتمند اصغر فرهادی در این جشنواره ها این ترسها را از بین برد.

سعید عقیقی نائب رئیس کانون فیلم نامه نویسان سینمای ایران از طرف این کانون جایزه و لوح تقدیر به اصغرفرهادی تقدیم کرد.

در این مراسم جمعی از هنر مندان از جمله رضا عطاران، سیروس الوند ، محمود کلاری، حمید فرخ نژاد ،تهمینه میلانی، رخشان بنی اعتماد، بابک کریمی،مجید مظفری، علی نصیریان، آتیلا پسیانی، رضا کیانیان و رویا تیموریان حضور داشتند.

فیلم سینمایی فرشنده به کارگردانی اصغر فرهادی در شصت و نهمین جشنواره فیلم کن حضور پیدا کرد و موفق به دریافت دو جایزه در بخش بهترین نقش اول مرد و بهترین فیلمنامه شد در این فیلم شهاب حسینی و ترانه علیدوستی ایفای نقش های اصلی را بر عهده دارند.

۱۳۹۵/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...