نسخه چاپی

حمیدرضا ترقی در گفتگو با نما:

لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم آغاز یك جرقه برای انقلاب بحرین است

عکس خبري -لغو تابعيت شيخ عيسي قاسم  آغاز يک جرقه براي آتش بزرگ انقلاب بحرين است

دولت بحرین هم تصور می كند با حذف شیخ و بیرون كردن او از بحرین می تواند مردمان این كشور را از انقلاب دلسرد كند و آتش انقلاب را در بحرین بخواباند اما نمی داند این اقدام می تواند آغاز یك جرقه برای آتش بزرگ انقلاب بحرین باشد

دکتر حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین الملل، در گفتگو با پایگاه خبری نما، در رابطه با مردم بحرین و لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم گفت: صبر و تحمل مردم مسلمان بحرین نسبت به مظالمی که در این چند سال اخیر از سوی آل خلیفه و با پشتیبانی رژیم کودک کش و صهیونیستی و تروریست پرور عربستان اعمال شده است , حقیقتا صبر جمیل و طاقت فرسائی بود.
حمیدرضا ترقی در رابطه با اقدام اخیر وزارت خارجه ایران گفت: متاسفانه اقدام وزارت خارجه ایران در تغییر آقای امیر عبدالهیان معاون عربی و آفریقائی وزارت خارجه این تصور غلط را در عربستان و رژیم بحرین بوجود آورد که این تغییر چون در راستای خواست چند ماه قبل آنها برای تلطیف روابط ایران و عربستان صورت گرفته ؛ پس احتمالا دولت ایران میخواهد در سیاستهای منطقه ای خود تجدید نظر نموده و از سیاست انقلابی به سیاست منفعلانه و میانه رو تبدیل گردد! لذا فرصت را غیمت شمرده و دست به اقدامی خطرناک و ناپخته زدند و با تبانی عربستان و آل خلیفه از رهبر معنوی شیعیان بحرین سلب تابعیت نمودند
وي افزود: به نظر می رسد که علت اصلی این کار ضربه زدن به جبهه مقاومت در منطقه، ترس از رشد معنوی انقلاب بحرین ،حذف رهبران انقلاب بحرین برای جلوگیری از تداوم این انقلاب و هم جهتی و هم سویی با سیاست های عربستان و اسرائیل در منطقه است.
ترقی ادامه داد: شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی مردم بحرین و مرد اول شیعیان این کشور است، دولت بحرین هم تصور می کند با حذف شیخ و بیرون کردن او از بحرین می تواند مردمان این کشور را از انقلاب دلسرد کند و آتش انقلاب را در بحرین بخواباند اما نمی داند این اقدام می تواند آغاز یک جرقه برای آتش بزرگ انقلاب بحرین باشد. لغو تابعیت شیخ و بیرون کردن این رهبر بزرگ از کشور بحرین از دستورهای عربستان نشعت می گیرد. به نظر من همان کاری که مقاله رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات سال 56 کرد و با اراجیفش درباره امام خمینی (ره) تنها خشم همگان را برانگیخت و باعث شد موج اعتراضات از حکومت پهلوی گسترده شود و روند اتقلاب اسلامی ایران سرعت بگیرد، این اقدام دولت بحرین و لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم از کشورش هم تنها شتاب دهنده انقلاب بحرین است نه دور کردن مردم از خواسته هایشان.
کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: خطری اصلی که منطقه را تهدید می کند شروع برجام2 است. سردار سلیمانی هم برای همین امر در واکنش به لغو تابعیت شیخ قاسم بیانیه ایی تند و آتشین که تا به امروز سابقه نداشته بود را منتشر کرد. برجام 2 توسط آمریکا و عربستان شكل مي گيرد و هدفشان ضربه زدن و از بین بردن چهره های برجسته مقاومت است و چون اینها با مقاومت به تقابل پرداختند، طبیعتا سپاه قدس وظیفه دارد که از شخصیت های مقاومت و جبهه مقاومت پاسداری کند و در واقع اقدام متقابلی در مورد لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم داشته باشد.
ترقی اضافه کرد: اکنون با مقاومت مردم بحرین و حمایتشان از شیخ عیسی قاسم و با بیانیه ایی که سردار سلیمانی منتشر کردند دولت بحرین دو راه بیشتر ندارد 1. مقابله نظامی با انتفاضه بحرین 2. عقب نشینی کردن و تسلیم شدن در برار اراده مردم بحرین و خواست قانونی مردم بحرین برای رای گیری. هر فرد یک رای دارد و این آرا می تواند سرنوشت بحرین را مشخص کند.

۱۳۹۵/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...