نسخه چاپی

ستارگان ایرانی در كارزار اعدام

روزنامه بریتانیایی "گاردین" با انتشار گزارشی اشاره كرده كه ستارگان به خصوص بازیگران ایرانی از جمله شهاب حسینی در میان چهره های محبوب مردمی هستند كه تلاش می كنند تا خانواده های قربانیان قتل ها را متقاعد كنند كه محكومان به اعدام و قاتلان عزیزان شان را ببخشند.

به گزارش نما به نقل از خرداد نیوز: روزنامه بریتانیایی "گاردین" با انتشار گزارشی اشاره کرده که ستارگان به خصوص بازیگران ایرانی از جمله شهاب حسینی در میان چهره های محبوب مردمی هستند که تلاش می کنند تا خانواده های قربانیان قتل ها را متقاعد کنند که محکومان به اعدام و قاتلان عزیزان شان را ببخشند.

این روزنامه بریتانیایی می نویسد:"ایران رتبه بالایی را در سطح جهانی در اعدام دارد و ستاره های ایرانی کارزاری را آغاز کرده اند که هدفش نجات جان زندانیان محکوم به اعدام است. از جمله این افراد می توان به شهاب حسینی برنده جایزه بهترین بازیگر در جشنواره فیلم کن امسال اشاره کرد. گزارش ها نشان می دهند که این کارزار با استقبال گسترده ای مواجه شده است.

گاردین در ادامه می افزاید:"در نشستی که اخیرا در سینما کوروش تهران برگزار شد پول هایی برای ارائه به خانواده ها جمع آوری شد خانواده هایی که بازیگران می کوشند تا انان را متقاعد به عفو افرادی کنند که عامل مرگ عزیزان شان بوده اند. شهاب حسینی و مهتاب کرامتی بازیگران مطرح ایرانی به همراه شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان در این نشست حضور داشته اند. گفته شده که در حدود 60 هزار پوند کمک جمع آوری شده است ".

این روزنامه بریتانیایی اشاره می کند که احساس همدردی و همدلی مردم با این زندانیان در حال افزایش است و در این باره می نویسد:"بخشی از زندانیان نوجوانانی بوده اند که پیش از 18 سالگی آن هم بر سر نزاع و جدل خیابانی مرتکب جرم شده اند. بخشی از آنان نیز زنانی هستند که همسران شان را به قتل رسانده اند اما فعالان می گویند که آنان خود قربانیان خشونت های خانگی بوده اند".

این روزنامه اشاره می کند که خوشبختانه علمای اسلامی نیز تاکید می کنند در حالی که قرآن کریم اجازه قصاص را داده است اما همواره خانواده های مقتولین را به بخشش دعوت کرده است. این روزنامه اشاره می کند که در سال 2015 میلادی دست کم 262 نفر در انتظار اعدام به جرم قتل بوده اند.

این روزنامه اشاره می کند که متاسفانه در برخی موارد خانواده های مقتولان خواستار دریافت مبالغ بسیار غیر منطقی پول بابت غرامت و خون بها برای عفو محکومان هستند که به یک هنجار فرهنگی نامناسب تبدیل شده و باید تغییر کند.

این روزنامه در پایان اشاره می کند که در شش ماهه اول سال جاری در ایران بین 182 تا 201 نفر اعدام شده اند که در مقایسه با میزان مشابه در سال گذشته کاهش چشمگیری احساس می شود.

۱۳۹۵/۴/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...