نسخه چاپی

ستونهای صخره وار نظام

محمد كاظم انبارلویی

چرا باید از حریم اهل بیت (ع) دفاع کرد؟ درخشش انقلاب اسلامی در منطقه و جهان و زیبایی‌های آن مدیون فرهنگ اهل بیت (ع) است. جاذبه های نظری و تئوریک انقلاب ریشه در فرهنگ اهل بیت دارد. مسیر ولایت الله و رسول او فقط و فقط از طریق فرهنگ اهل بیت (ع) عبور می کند.
امروز ملت ما و علمای ما و نخبگان جهان روی اقیانوسی از معارف اهل بیت (ع) نشسته‌اند و دریافت‌های اصیل وحیانی خود را فقط از طریق عترت پیامبر اکرم (ص) بر اساس نص صریح حدیث ثقلین محک می‌زنند.
امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود که در حقیقت مانیفست انقلاب اسلامی در جهان است، می فرماید: "ما مفتخریم که ائمه معصومین از علی بن ابیطالب گرفته تا منجی بشریت حضرت مهدی صاحب الزمان (علیهم آلاف التحیات والسلام) که به قدرت خداوند قادر زنده و ناظر امور است، ائمه ما هستند.»
دشمنان اسلام و قرآن و دشمنان ایران به این نتیجه رسیده اند که هجوم به حرم آل الله در عراق و شام به عنوان یک عمل نمادین می تواند بخشی از پروژه براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد. لذا جنگ نرم و سخت را در یک میدان وسیعتر و بی سابقه تر شروع کردهاند. پدیده گروههای تکفیری در عراق و شام و دیگر بلاد اسلامی نه تنها شیعه بلکه اهل سنت را هم هدف قرار داده است. مقصد نهایی آنها هدم قرآن و اسلام و تحویل کلید کعبه به اربابان صهیونیست خود است.
آنها می خواهند فاتحه اسلام را با خاخام های یهودی بخوانند و البته این آرزو را به گور می برند. اعمال خشونت آمیز توسط داعش در عراق و سوریه که رکوردهایی از خشونت که در قوم مغول هم نظیر ندارد برای این است که راهبرد "غلبه" به واسطه "رعب" را دنبال می کنند. همین راهبرد را در جنگ نرم در تحریف اسلام و قرآن و آموزههای پیامبر(ص) بی محابا دنبال می کنند و همه ارتش رسانهای غرب هم در خدمت آنان است.
مقام معظم رهبری در دیدار خانوادههای شهدای حرم فرمودند: "دفاع از حریم اهل بیت(ع) دفاع از ایران است." امروز جوانان برومند ایران با درک چنین مفهومی پا به میدان مبارزه با تکفیری ها نهاده است. تمامی کسانی که در ایام محرم و صفر به خاطر فاجعه کربلا و مصیبت قتل عام یاران امام حسین(ع) مظلومیت حضرت زینب(س) و فرزندان پیامبر(ص) بر سر و سینه میزنند و محبت اهل بیت را در قطره قطره خون خود حس میکنند، هوای دفاع از حریم و حرم دارند.
روزی نیست در چهارگوشه ایران پیکر پاک شهیدی که در این حال و هواست تشییع نشود.
اصیل ترین و خالص ترین و پاکبازترین جوانان کشور اکنون برای زمینگیر کردن دشمن پشت مرزهای ایران حضور دارند و از ام القرای جهان اسلام دفاع می کنند. تعبیر جدیدی که رهبر انقلاب از شهدای مدافع حرم در این دیدار داشتند شنیدنی است. ایشان "شهدا و خانواده های مدافع حرم را ستونهای صخره وار نظام جمهوری اسلامی" توصیف فرمودند. انصافاً شهدای هفتم تیر، هشتم شهریور، شهدای محراب و 17 هزار شهید ترور، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم ستونهای صخرهوار نظام هستند. این ستونهای صخره وار، سقف و کف مشروعیت مردمی و مشروعیت الهی نظام را تشکیل می دهند. تا موقعی که این ستونهای صخره وار وجود دارد، در برج و باروی مرزهای جمهوری اسلامی هیچ قدرتی نمی تواند نفوذ کند. بمب اتم هم نمیت واند این نظام را از پای درآورد.
بر همگان روشن است کسی که عزم عراق و شام برای نبرد با حرامیان می کند همانند امام حسین (ع) و یاران باوفایش سر خود را بر نیزه می بیند.
با علم به این واقعیت و با تاسی به شهدای کربلا بار سفر خود را می بندند. خانوادههای آنان نیز چون زینب کبری (س) با بصیرت کامل آنها را همراهی می کنند. برخی از مصاحبه های آنها که از رسانه‌ها بویژه سیمای جمهوری اسلامی پخش شده واقعاً تحسین برانگیز است آنها طوری حرف می زنند که گویی بر پر ملائک سوارند. ترس در منطق آنها ترسانده شده و اصلا در حریم قلب و ذهن آنها راه ندارد. همین رمز پیروزیهای رزمندگان اسلام در عراق و شام است. برادران پاکستانی و افغان و نیز از ملیتهای مختلف که از آبشخور فرهنگ اهل بیت(ع) سیرابند برادرانه در کنار رزمندگان ایرانی علیه "تبهکاریهای تکفیریها می جنگند. این رویکرد نشان می دهد دفاع از حریم حرم اهل بیت (ع) در عراق و شام فقط دفاع از ایران نیست و مرزی را نمی توان برای آن تصور کرد.لذا دفاع از همه حیثیت انسان، قرآن و اسلام است.

۱۳۹۵/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...