نسخه چاپی

۷ دلیل برای شركت در راه‌پیمایی روز قدس

روز قدس روزی است كه ما خواهیم فهمید چه اشخاصی و چه رژیم‌هایی با توطئه‏‌گرهای بین‏‌المللی موافقت دارند و با اسلام مخالفت.

به گزارش نما به نقل از راه دانا، توطئه‌ی غرب برای دورکردن یهود از حیطه‌ی جغرافیایی‌اش و هم‌چنین درگیرکردن مسلمانان با یهود و بهره‌برداری غرب در این مسأله باعث گردید که از سال 1948 قدس شریف مورد تاخت و تاز یهودیان قرار بگیرد. یهودیان که متوجه شدند دیگر غرب برای‌شان مکان مناسبی برای رشد نیست، مغلوب طرح انگلیسی ایجاد غده‌ی سرطانی در میان مسلمانان شدند و قبله‌ی اول مسلمانان جهان را بهترین مکان برای فعالیت‌های‌شان پذیرفتند.

با این نقشه‌ی انگلیسی از یک طرف شر یهودی‌ها از سر مسیحی‌های بلوک غربی کمتر شد و یهودی‌ها تقریبا برای همیشه به جنگی ناخواسته با مسلمانان مشغول شدند و از طرف دیگر مسلمانان تحت فشار سنگین قوم یهود برای مدت زمان طولانی قرار گرفتند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همه‌ساله بر اساس یک حرکت دینی که از سوی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی صورت گرفت، در آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان یعنی روز قدس، اجتماعات عظیم مردمی در اقصی‌نقاط ایران و سایر کشورهای اسلامی و حتی توسط مسلمانانِ ساکن در کشورهای غیراسلامی به راه می‌افتد که برای آن عللی قابل مطرح‌کردن است.

1. اول از همه باید بدانیم که رویکرد انقلاب اسلامی به مسأله‌ی فلسطین، رویکردی تاکتیکی و فنی نیست، بلکه ریشه در عقاید و ایدئولوژی اسلام دارد. حضرت علی(ع) در فرازی از وصیت‌نامه‌ی خود در نامه 47 نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً» یعنی باید در هر زمان و مکان، نسبت به ظالم ابراز دشمنی کرده و به یاری مظلومان شتافت.

هم‌چنین در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است: «هر کس فریاد استغاثه‌ی هر مظلومی (اعم از مسلمان یا غیرمسلمان) را بشنود که مسلمین را به یاری می‌طلبد، اما فریاد او را اجابت نکند، مسلمان نیست.»[1]

بنابراین با توجه به این سفارش‌ها نمی‌توان مسأله‌ی فلسطین را که مدت‌هاست تحت ظلم رژیم صهیونیستی واقع شده، موضوعی تاکتیکی عنوان کرد، بلکه کاملا با اعتقادات و ارزش‌های دینی گره خورده است.

2. حتی اگر جنبه‌ی دینی قضیه را هم در نظر نگیریم، از «جنبه‌ی انسانی» باید به فریاد مردم مظلوم فلسطین رسید. بی‌تردید همه‌ی ما به اصولی انسانی پای‌بندیم که مهم‌ترین آنها حفظ جان آدمیان در هر شرایط است. حفظ جان انسان‌های بی‌دفاع و غیرنظامیان، حتی در شرایط جنگی، یکی از اولویت‌ها شمرده می‌شود و در همه‌ی فرهنگ‌ها و تمدن‌های قدیم و جدید، شکستن این حریم، جرم و جنایتی نابخشودنی است.

3. حمایت از مردم فلسطین، مُهر باطلی است بر نظریه‌ی نادرست «هلال شیعی» که نخستین‌بار آن را «ملک عبدالله» پادشاه اردن در سال 2004 مطرح کرد که غرب، به‌ویژه آمریکا و در منطقه نیز عربستان، به شدت بر روی آن کار کرده‌اند. آنها معتقدند با پیوستن حکومت‌های عراق، سوریه و حزب‌الله لبنان به جمهوری اسلامی ایران، هلالی شیعی شکل می‌گیرد که می‌تواند برای سایر حکومت‌ها خطرآفرین باشد.

اما راهپیمایی مردم ایران در روز قدس و تشویق سایر مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی در این مراسم عظیم انسانی، نشان‌گر نادرستی استدلال فوق است، چرا که از همان ابتدا همه‌ی مسئولان جمهوری اسلامی بر طبل وحدت مسلمانان کوبیده و همه را به یک‌پارچگی دعوت کرده‌اند. طبعا حمایت ایرانیان از مردم فلسطین، خود نشان‌گر اتحاد مسلمانان با یکدیگر است که در برهه‌هایی از تاریخ، با مداخله‌گری‌ها و نقشه‌های دشمنان، مورد غفلت مسلمانان واقع شده است.

4. نظام جمهورى اسلامى ایران براى دفاع از منافع خود و امت اسلامى، گسترش روابط با همه‏‌ى کشورهاى جهان و به‏‌ویژه جهان اسلام را در دستور کار خود دارد و باید با حمایت از ملت‏‌هاى مسلمان و مظلوم، عمق استراتژیک خود در جهان اسلام و ملت‏‌هاى مسلمان را حفظ کند.

تضعیف و یا تقویت رژیم صهیونیستی نقش به‌سزایی در امنیت ملی ایران دارد. به این معنا که هرگاه درگیری‌های این رژیم افزایش یافته و اعتراض مجامع جهانی نسبت به آن بیشتر گردد، می‌تواند در منزوی کردن آن کمک نماید. در واقع انزوای دولت جعلی اسرائیل، موجب افزایش اقتدار جمهوری اسلامی می‌گردد و برعکس.

بنابراین هر چه بتوان توجه افکار عمومی را به سمت جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین جلب نمود، آنگاه می‌توان با اهرم فشار قوی‌تری این رژیم را منزوی کرد. یکی از اقداماتی که می‌تواند در تقویت دیپلماسی یک کشور نسبت به کشور دیگر مؤثر باشد، حمایت‌های مردمی است. بنابراین هر چه اعتراضات مسلمانان و عدالت‌خواهان نسبت به وضعیت حاکم بر کشور فلسطین بیشتر گردد، دست مسئولان برای حمله به سیاست‌های این رژیم و کشورهای حامی آن بازتر و قوی‌تر است.

5. از جنبه‌ی دیگر وقتی اوضاع منطقه را رصد می‌کنیم، شاهد جنگ‌ها و درگیری‌های داخلی با نام «اسلام علیه اسلام» هستیم که البته هیچ وجه اشتراکی میان این دو «اسلام» وجود ندارد. مسلمانان این منطقه مدت‌هاست زیر سیاستِ «تفرقه بنداز و حکومت کنِ» غرب، به‌ویژه آمریکا و انگلیس نابود می‌شوند که راه‌حلی جز «اتحاد» وجود ندارد. متأسفانه عوامل غرب در منطقه هم‌چون عربستان، اردن، ترکیه، جمهوری آذربایجان، بحرین، قطر، امارات، اردن و کویت هر کدام به نحوی مانع از شکل‌گیری اتحاد واقعی میان مسلمانان هستند که در حال حاضر با پرورش تروریسم‌های تکفیری و کمک به آنها در حال جویدن قلب و جگر مسلمانان و مردم منطقه‌اند.

چهارصد و هفتاد روز است که سعودی‌ها یمن را به آتش می‌کشند، تروریست‌های تکفیری را با حمایت آمریکا پرورش داده و در منطقه رها کرده‌اند، ترکیه مرز خود را مهیای تروریست‌ها کرده و به آنها سلاح و تجهیزات نظامی ارسال نموده است و سایر سران کشورهای مرتجع منطقه نیز از شرایط کنونی، حمایت کرده‌اند.

به موازات قدرت گرفتن تکفیری‌ها در منطقه و جنایات فجیع آنها، همه‌ی توجهات از مسأله‌ی اصلی یعنی رژیم صهیونیستی و فلسطین به این سو منحرف شده که هرگز اتفاق خوشایندی نبوده است. بنابراین با حضور در راهپیمایی روز قدس، می‌توان بار دیگر افکار عمومی را در سراسر دنیا به سمت دغدغه‌ی اصلی مسلمانان متوجه ساخت که تمامی آتش‌افروزی‌ها و اقدامات تروریستی در منطقه، جهت تقویت این رژیم جعلی صورت می‌گرفته است که نهایتا بتوانند با تسلط بر مناطقی که به شدت با امنیت ملی ایران گره خورده‌اند، جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار بدهند و آنچه که امروز در استانبول و حلب و پاریس و بروکسل و اورلاندو رخ داده را در تهران به وجود آورند.

6. شرکت در راهپیمایی روز قدس می‌تواند پشتوانه‌ی مردمی عملیات‌های مستشاری نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی باشد که با توجه به این‌که اسلام، در مرزهای جغرافیایی منحصر نمی‌شود، به کمک دولت‌های رسمی سوریه و عراق شتافت تا در حقیقت با دفع تروریسم در کیلومترها دورتر از مرز ایران، مانع از رخ دادن چنین صحنه‌هایی در داخل کشور شود.

از طرفی با توجه به ادعاهای بی‌اساسی که آمریکایی‌ها مبنی بر لزوم کوتاه‌آمدن ایران از مواضع خود در قبال سوریه، حزب‌الله، فلسطین، بحرین، یمن و عراق مطرح کرده‌اند، حضور در راهپیمایی روز قدس می‌تواند مانع از تحقق برجام منطقه‌ای و بازی برد-برد دیگری شود که ایران همه‌ی تعهداتش را تمام و کمال انجام بدهد، اما طرف مقابل دبه در آورد و آن را به برنامه‌های موشکی و موضوع حقوق بشر ایران گره بزند.

7. «من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم(ص) می‏‌دانم و روزی است که باید با تمام قوا خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند و ما در مقابل اجانب با تمام قوا ایستاده‏‌ایم و اجازه نخواهیم داد کسان دیگر در مملکت ما دخالت کنند و مسلمین نباید اجازه بدهند که کسان دیگر در ممالک‌شان دخالت کنند. در روز قدس، ملت‌ها باید به حکومت‌هایی که خائن هستند هشدار دهند. روز قدس روزی است که ما خواهیم فهمید چه اشخاصی و چه رژیم‌هایی با توطئه‏‌گرهای بین‏‌المللی موافقت دارند و با اسلام مخالفت. آن‌هایی که شرکت ندارند مخالف با اسلام هستند، و موافق با اسرائیل، و آن‌هایی که شرکت کردند، متعهد هستند و موافق با اسلام و مخالف با دشمنان اسلام که در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل است. روز امتیاز حق از باطل است، روز جدایی حق و باطل است.»[2]

1. اصول کافی، جلد 2، صفحه 164
2. امام خمینی(ره): صحیفه امام، جلد 9، صفحه 276

۱۳۹۵/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...