نسخه چاپی

زنان آمریكا ، نگران ویروس زیكا

پزشكان در آمریكا روزانه پاسخگوی سیلی از پرسش های زنان درباره خطرات ویروس زیكا بر بارداری، نشانه های آن هستند.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی وال استریت ژورنال نوشت: جوی انگلند، پزشک متخصص بیماری های جنین و بارداری در هوستون می گوید در دفتر بینایی سنجی منتظر بود که یکی از کارمندان دفتر بی مقدمه از او پرسید، «آیا توصیه می کنید باردار شوم؟» کارمند یاد شده قصد داشت بچه دار شود و بسیار نگران ویروس زیکا بود.

با توجه به گزارش ها درباره آسیب های زیکا به جنین و ظهور سریع این ویروس در قاره آمریکای شمالی و جنوبی، چنین برخوردها و سوالات درباره زیکا در نگاه پزشکان امری بسیار متداول است. زنانی که امید دارند باردار شوند می خواهند بدانند آیا باید کمی صبر کنند. آنهایی که برنامه مسافرت دارند می پرسند آیا باید از مسافرت به مکان هایی که احتمال ظهور زیکا در آن وجود دارد پرهیز کنند.

دکتر انگلند می گوید او زنان سالمی را که آماده فرزندآوری هستند تشویق می کند هر چه زودتر اقدام کنند، مگر قصد مسافرت به مناطقی چون آمریکای مرکزی و جنوبی یا کارائیب را دارند. دکتر انگلند به کارمند دفتر بینایی سنجی گفت در نهایت تصمیم گیری برای بچه دار شدن به او و خانواده اش بستگی دارد.

زیکا در خاک آمریکا مشاهده نشده است، اما کارشناسان بهداشت عمومی پیش بینی می کنند این بیماری به آمریکا سرایت کند. پشه های حامل ویروس زیکا، پشه خالدار و پشه مصری، ‌از کالیفرنیا تا سواحل جنوبی آمریکا و سواحل شرقی آمریکا تا جنوب مین (Maine)‌مشاهده شده اند.

نیل سیلورمن، استاد بالینی زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا می گوید:«زمان زیادی صرف صحبت درباره زیکا می کنم.» او می گوید هر روز بیمارانی که به اشتباه باور دارند زیکا در آمریکا پیدا شده است از او درباره لغو سفر به فلوریدا یا نیویورک سوال می کنند. سایرین از او می خواهند آنها یا همسرشان را آزمایش کنند. زیرا زیکا از راه رابطه جنسی هم انتقال می یابد.

زیکا در آمریکا رویت نشده است
دکتر سیلورمن می گویند زمان زیادی را صرف اطمینان خاطر دادن به بیماران می کند و همواره تاکید می کند زیکا در آمریکا رویت نشده است. او از ژانویه تا کنون یکصد و هفتاد زن را معاینه کرده است که همگی نگران بودند به سبب مسافرت به زیکا مبتلا شده اند. از این تعداد تنها نتیجه آزمایش یک زن باردار مثبت اعلام بود. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها به زنان باردار توصیه می کند از مسافرت به مناطقی که زیکا گسترش یافته است پرهیز کنند.

زنانی که باردار نیستند باید پس از بازگشت از مناطق شیوع زیکا دست کم هشت هفته صبر کنند و بعد آبستن شوند. زنان درصورت مسافرت همسرشان به مناطق شیوع زیکا می بایست شش ماه پیش از آبستن شدن صبر کنند و اگر علایم بیماری در آنها مشاهده نشد هشت هفته منتظر بمانند.

۱۳۹۵/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...