نسخه چاپی

توفان بنادر مسافری مركز هرمزگان را تعطیل كرد

در پی مواج شدن دریا و شدت گرفتن وزش باد در تنگه هرمز، جابجایی مسافران از مسیرهای دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس به مقصد جزایر قشم و هرمز متوقف شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، به دنبال ورود یک سامانه ناپایدار جوی به هرمزگان ، مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی استان طی اطلاعیه ای اعلام کرد که بنادر مسافری شهید ذاکری قشم، شهید حقانی بندرعباس و هرمز تا اطلاع بعدی تعطیل هستند.

بر اساس این اطلاعیه، مسافران قشم می توانند برای سفر به این جزیره از طریق مسیر دریایی بنادر پهل -لافت با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت، رفت و آمد کنند و تردد از مسیر دریایی بنادر غرب هرمزگان به مقصد جزیره کیش نیز برقرار است.

هواشناسی هرمزگاناعلام کرد: ناپایداری جوی استان ناشی از استقرار سامانه کم فشار فصلی(مونسون) است و تا پایان هفته این ناپایداری ها ادامه دارد. بر همین اساس، توصیه شده تا تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان با توجه به مواج بودن دریا و امواج مرده عظیم صورت پذیرد.

بر اساس اطلاعات منتشره توسط هواشناسی هرمزگان، هم اکنون سرعت باد در این نواحی 43 کیلومتر برساعت است و پیش بینی می شود به 55 کیلومتر بر ساعت برسد. ارتفاع موج نیز در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز اکنون یک متر است که به بیش از یک و نیم متر نیز افزایش می یابد .

۱۳۹۵/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...