نسخه چاپی

۸۳ درصد تلفن های همراه قاچاق است

بیشترین فراوانی قاچاق كشور مربوط به پوشاك، مواد غذایی، گوشی تلفن همراه، شمش طلا و انواع لوازم خانگی است كه حدود ۴۱ درصد از حجم قاچاق را به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش نما به نقل از میزان، بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حجم کل قاچاق کشور در سال ۹۴ هزینه‌ای معادل ۱۵.۵ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با ۱۹.۸ میلیارد دلار در سال ۹۳، کاهشی برابر ۴.۳ میلیارد دلار نشان می‌دهد.

بر اساس این آمار حجم کل قاچاق در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ حدود ۲۲ درصد کاهش یافته، همچنین حجم قاچاق ورودی در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ حدود ۸ درصد و حجم قاچاق خروجی در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ حدود ۷۶ درصد کاهش داشته است.

بر اساس اعلام اداره کل آمار و اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز عدم وصول درآمدهای دولت ناشی از عدم پرداخت عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده در ۱۵ کالای بررسی شده (به استثناء مواد غذایی و اقلام ممنوعه) حدود ۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بیشترین فراوانی قاچاق کشور مربوط به پوشاک، مواد غذایی، گوشی تلفن همراه، شمش طلا و انواع لوازم خانگی است که حدود ۴۱ درصد از حجم قاچاق را به خود اختصاص می‌دهد.

۱۳۹۵/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...