نسخه چاپی

عزا گرفتن دولت برای افشای اسنادی كه خودش به آژانس داد!

وقتی مسئولین كشورمان غیرقابل اعتماد بودن طرف مقابل را به چشم دیده اند، چگونه اسناد محرمانه را در اختیار آژانس قرار داده اند تا اكنون حسرت افشای آن را بخورند؟

به گزارش نما به نقل از صراط، این خبر را بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرده و گفته است که "بخش‌هایی منتشر شده که محرمانه بوده و قرار بوده محرمانه بماند؛ تلقی ما این است که این اسناد از آژانس درز کرده است."

اذعان اخیر سخنگوی سازمان انرژی اتمی برای چندمین بار نشان می دهد که حتی به جز دشمنی چون آمریکا، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم قابل اعتماد نیست. این، موضوعی نیست که مسئولان وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی از آن بی اطلاع بوده باشند چراکه هم سابقه آمانو و آژانس این موضوع را تصدیق می کند و هم دلسوزان داخلی بارها درباره آن تذکر داده بودند.

آمانو در سه سال گذشته، حتی در مقاطعی که مقامات آمریکایی به ظاهر و از روی فریبکاری، بخشی از برنامه هسته ای ایران را تایید می کردند، هرگز از ادعاهای کذب خود دست نکشید و بارها برنامه هسته ای کشورمان را "مشکوک" معرفی کرد.

اکنون سوال اینجاست که وقتی مسئولین کشورمان غیرقابل اعتماد بودن طرف مقابل را به چشم دیده اند، چگونه اسناد محرمانه را در اختیار آژانس قرار داده اند تا اکنون حسرت افشای آن را بخورند؟

از طرفی، وقتی به اعتراف کمالوندی، آژانس خود این اسناد را افشا کرده چگونه قرار است با یک یادداشت اعتراضی، زیر بار آن برود یا مثلا قرار است چگونه حق بر باد رفته ایران در محرمانه ماندن این اسناد را بازگرداند؟!

۱۳۹۵/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...