نسخه چاپی

رئیس حزب دموكرات آمریكا استعفا كرد

به گزارش نما - ایسنا نوشت: در آستانه اعلام رسمی نامزدی هیلاری کلینتون؛ دبی واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی دموکراتیک حزب دموکرات آمریکا استعفا کرد.

در آستانه اعلام رسمی نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در پی اوج گیری درگیری‌ها بر سر حمایت این کمیته از یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری این حزب استعفا کرد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دبی واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی دموکراتیک حزب دموکرات آمریکا پس از آن اعلام کناره گیری کرد که ایمیل‌های هک شده این نهاد نشان می‌داد این کمیته هیلاری کلینتون، یکی از کاندیداهای این حزب را به دیگری یعنی برنی سندرز ترجیح می‌دهد. این در حالی است که این کمیته به عنوان یک کمیته حزبی باید بی‌طرفی خود را رعایت کند.

این اتفاق در حالی رخ داد که اعضای حزب دموکرات به منظور اعلام رسمی کاندیداتوری کلینتون در فیلادلفیا گردهم آمده‌اند.

واسرمن شولتز در بیانیه‌ای گفت که وی در پایان کنگره سراسری چهار روزه حزب کناره گیری خود را رسما اعلام خواهد کرد.

پیش از افشای این ایمیل‌ها، سندرز بارها کمیته ملی دموکراتیک این حزب را به حمایت از کلینتون متهم می‌کرد، سندرز گفته است، این ۱۹ هزار ایمیل که از سوی ویکی‌لیکس منتشر شده ظن‌های وی را تایید کرده است.

سندرز در این باره اظهار کرده بود، هیچ کس عذرخواهی نکرده است. اما این برای من و حامیانم اتفاق عجیبی نبود. هیچ شکی وجود نداشت که کمیته ملی از روز اول در کمپین کلینتون بود.

۱۳۹۵/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...