نسخه چاپی

كریمی اصفهانی در گفتگو با نما:

دولت در عرصه های مختلف نتوانسته كارنامه چندان مثبتی به جا بگذارد/ به جای استمداد از مستكبرین عالم، به هموطنان مان در داخل و خارج تكیه كنیم

عکس خبري -دولت در عرصه هاي مختلف نتوانسته کارنامه چندان مثبتي به جا بگذارد/ به جاي استمداد از مستکبرين عالم، به هموطنان مان در داخل و خارج تکيه کنيم

فعال اقتصادی گفت: چنانچه همین مختصر نفتی را كه می فروشیم، تبدیل به فراورده كنیم و آن را به صورت خام نفروشیم و از طرفی دیگر، به جای اینكه از مستكبرین دنیا استمداد بطلبیم، به همطونان خودمان- چه آنهایی كه در خارج از كشور هستند، چه آنهایی كه در داخل هستند- تكیه كنیم بسیاری از مشكلات ما حل می شود.

احمد کریمی اصفهانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص تمرکز بیش از حد دولت بر روی برجام و غفلت از تکیه بر توان داخلی در حل مشکلات گفت: ما متأسفانه در دولت های مختلف، افراط و تفریط های زیادی را شاهد بوده ایم. هر کدام از دولت ها، به شکل افراطی به مسئله ای خاص می پرداخت و تقریباً بقیه مسائل را کنار می گذاشت. این دولت هم متأسفانه تمام هم و غم خود را معطوف سیاست خارجی و موضوع برجام کرد و ما امروز به تذکرات مقام معظم رهبری می رسیم که فرمودند طرف مقابل مورد اعتماد نیست.

وی با بیان اینکه دولت در این سه سال، باید به موازات سیاست خارجی، به موضوعات مختلفی در حیطه مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اقتصادی می پرداخت و به برجام هم به عنوان یکی از مسائل پرداخته می شد، اظهار داشت: در عوض، دولت همه تخم مرغ ها را در یک سبد گذاشت و حالا که به پایان کار دولت داریم نزدیک می شویم، می بینیم که کارنامه آنچنان مثبتی از دولت در زمینه های مختلف وجود ندارد. علی رغم اینکه در سیاست خارجی، کار درست انجام نشده است؛ اما ما به مسئولین عرض خسته نباشید داریم، ولی خوب بود که در موارد دیگر هم به همین مقدار به مسائل توجه می شد.
عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: علی رغم اینکه دولت می گوید رکودی وجود ندارد، اما امروز رکود عجیب و بی سابقه ای حاکم است. خب دولت چه پاسخی برای این رکود می تواند داشته باشد؟ در جامعه با مشکل اشتغال روبرو هستیم به نحوی که در سال، حدود هفتصد الی هشتصد هزار جویای کار در جامعه داریم. این افراد کار می خواهند و باید برای آنها اشتغال می شد که نشده است. حالا هم دیر نشده است و اگر دولت در همین چند ماه باقی مانده همت کند، می تواند گام های خوبی بردارد.

کریمی اصفهانی به مشکلاتی که در ارتباط با فروش نفت برای کشور وجود دارد اشاره کرد و تصریح کرد: چنانچه همین مختصر نفتی را که می فروشیم، تبدیل به فراورده کنیم و آن را به صورت خام نفروشیم و از طرفی دیگر، به جای اینکه از مستکبرین دنیا استمداد بطلبیم، به همطونان خودمان- چه آنهایی که در خارج از کشور هستند، چه آنهایی که در داخل هستند- تکیه کنیم بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

وی افزود: سرمایه های ایرانی نهفته ای در خارج از کشور وجود دارد که باید امنیت را برای آنها تأمین کنیم تا بتوانند سرمایه گذای کنند. چنانچه دولت این کار را انجام بدهد و در خام فروشی را ببندد، آنوقت است که می شود گفت این دولت حرکت مثبتی را به انجام رسانده است.

۱۳۹۵/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...