نسخه چاپی

هشدار وزارت خارجه تركیه به آمریكا

وزیر خارجه تركیه به آمریكا هشدار داد در صورتی كه «فتح‌الله گولن» به مقامات تركیه استرداد داده نشود، روابط آنكارا-واشنگتن تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

به گزارش نما، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در اظهارات امروز خود به واشنگتن هشدار داد، در صورتی که آمریکا «فتح‌الله گولن» را به ترکیه تحویل ندهد، روابط دو کشور تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

دولت ترکیه از آمریکا خواسته گولن را به آنکارا تحویل دهد، با این وجود واشنگتن اعلام کرده است که باید قوانین استرداد را بررسی کند و فعلا تصمیمی برای پذیرش درخواست ترکیه ندارد.

«فتح‌الله گولن» رهبر مخالفان دولت ترکیه نیز به دنبال این درخواست دولت آنکارا، روز سه‌شنبه بار دیگر هرگونه دخالت در کودتای ناکام در این کشور را رد کرد و از دولت آمریکا خواست از استرداد او به ترکیه خودداری کند.

گولن که از او به عنوان یک رهبر مذهبی یاد می‌شود، چند سالی است که در آمریکا زندگی می‌کند، با این حال طرفداران زیادی در ترکیه دارد.

بامداد روز شنبه 26 تیرماه، گروهی از نظامیان ترکیه‌ای با بستن خیابان‌های آنکارا و استانبول، تلاش کردند دولت رجب طیب اردوغان را ساقط کنند. با این حال پیام اردوغان به حامیانش برای آمدن به خیابان و همصدا شدن احزاب معارض با دولت، این کودتا را ناکام گذاشت.

۱۳۹۵/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...