نسخه چاپی

آمار فقر در روستاها بیداد می‌كند

یك كارشناس اقتصادی معتقد است: طبق مطالعاتی كه صورت گرفته، ۹۰درصد روستاییان در فقر هستند و به همین دلیل توجه بیشتری باید به آنها داشت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حسین راغفر در پاسخ به این پرسش که با چه راه‌هایی می‌توان گروه کم‌درآمد را شناسایی کرد؟ اظهار داشت: برخی شاخصه‌ها وجود دارد که به وسیله آن‌ها می‌توان گروه کم‌درآمد را احصا کرد.

وی با ذکر مثالی افزود: طبق مطالعاتی که صورت گرفته، ٥� درصد خانواده‌هایی که سرپرست آنها زن است، در زمره گروه فقرا قرار دارند، بر این اساس می‌بایست چنین خانوارهایی با پرداخت یارانه تحت حمایت قرار گیرند. این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در عین حال، خانواده‌هایی که تعداد فرزندان آنها زیاد است هم به دلیل هزینه‌های بالا می‌بایست حمایت شوند، چراکه به طور معمول در خانواده‌هایی که جمعیت زیادی دارند و یا فرزندان آنها دانشجو هستند، فقر احتمالی بیشتر دارد.

راغفر تصریح کرد: همچنین ما می‌توانیم خانواده‌هایی را افراد معلول یا بیمار دارند را در زمره گروهی قرار دهیم که باید تحت حمایت‌های یارانه‌ای قرار گیرند، چراکه در حال حاضر هزینه‌های درمان بالاست و به سادکی نمی‌شود هزینه‌های درمان را تامین کرد.

وی متذکر شد: البته باید تفکیکی میان خانواده‌هایی که در شهر یا روستا زندگی می‌کنند، وجود داشته باشد؛ چراکه طبق مطالعاتی که صورت گرفته، 90درصد روستاییان در فقر هستند و به همین دلیل توجه بیشتری باید به آنها داشت.

این استاد دانشگاه گفت: همه این‌ها راه‌کارهایی است که می‌توان از طریق آنها به شناسایی گروه‌های کم‌درآمد یا پردرآمد جامعه پرداخت.

راغفر با تاکید بر این‌که ما می‌بایست برنامه‌ای مشخص در خصوص حذف یارانه‌های نقدی داشته باشیم، اظهار داشت: ما در عین حال، می‌توانیم پوای که بابت یارانه‌های نقدی به مردم می‌دهیم را به بنگاه‌های تولیدی بدهیم و در مقابل، از آن‌ها بخواهیم افرادی را استخدام کنند و یا این‌که دولت تعهد دهد که در یک دوره 2 تا 3 ساله، حق بیمه این افراد را به تامین اجتماعی بدهد.

وی خاطرنشان کرد: این گونه به وسیله‌ روش‌های غیر نقدی، افراد را تحت حمایت قرار می‌دهیم؛ به‌گونه‌ای که نه نقدینگی را بالا می‌برد و نه بار تورمی دارد.

۱۳۹۵/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...