نسخه چاپی

كم بارش‌ترین استانها كدامند؟

از ابتدای مهرماه سال گذشته تا پایان تیرماه سال جاری،‌ میزان بارندگی در ۹ استان نسبت به سال آبی گذشته با كاهش روبرو بوده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب کشور از ابتدای مهرماه سال گذشته تا ۳۰ تیرماه سال جاری، ‌ میزان بارندگی در ۹ استان یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، گیلان، کرمان، آذربایجان شرقی و سمنان از یک تا ۴۱ درصد کاهش داشته است.



همچنین میزان بارش استان‌های یزد ۶۰.۴ میلی‌متر، اصفهان ۱۰۹.۷ میلی‌متر، سیستان و بلوچستان ۶۰.۶ میلی‌متر، چهارمحال و بختیاری ۵۴۹ میلی‌متر، خراسان جنوبی ۷۲.۰۷ میلی‌متر، گیلان ۹۹۱.۸ میلی‌متر، کرمان ۱۱۴.۲ میلی‌متر، آذربایجان شرقی ۳۴۵ میلی‌متر و سمنان ۹۲.۹ میلی‌متر بوده است.



علاوه بر این در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، استان یزد با ۴۱ درصد، اصفهان با ۲۴ درصد، سیستان و بلوچستان با ۲۱ درصد، چهارمحال و بختیاری با ۱۸ درصد، خراسان جنوبی با ۱۸ درصد، گیلان با ۹ درصد، کرمان ۸ درصد و آذربایجان شرقی و سمنان نیز با یک درصد کاهش بارندگی نسبت به پارسال مواجه بوده‌اند.



گفتنی است استان یزد با ۴۱ درصد کاهش و استان آذربایجان شرقی و سمنان با یک درصد کاهش به‌ترتیب بیشترین و کمترین میزان کاهش بارش نسبت به سال گذشته را به‌خود اختصاص دادند.

۱۳۹۵/۵/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...