نسخه چاپی

تشبیه رفتارهای اسرائیل به داعش

قائم‌مقام سابق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اذعان كرد محافل اروپایی عصبانیت خود را از برخی رفتارها و اقدامات تل‌آویو به این رژیم ابلاغ كرده‌اند و آن را به رفتارهای داعش تشبیه كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس: محافل رسمی اروپایی اذعان کرده‌اند رویکردها و رفتارهای رژیم صهیونیستی در نژادپرستی و رفتار مانند داعش است.

«یوری ساویر» قائم‌مقام سابق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و دیپلمات کهنه‌کار این رژیم به یکی از معاونان «فدریکا موگرینی» هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت رفتارهای حکومت اسرائیل و جو حاکم بر موسسات دینی رسمی تا حد زیادی به رفتارها و مواضع داعش شبیه است.

وی افزود: اروپایی‌ها نارضایتی خود از انتخاب «ایال کریم» به عنوان خاخام ارتش را اعلام کرده‌اند؛ خاخامی که تجاوز به زنان دشمن در خلال جنگ را مباح می‌داند. تفاوت میان این اظهارات و اظهارات عناصر داعش چیست؟

ساویر در ادامه گفت: اروپایی‌ها از ایجاد و تصویب قانون «ملیت» توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بسیار خشمگین هستند، قانونی که وضعیت یهودیان را به «شهروندان اسرائیل» اعتلا می‌دهد (تبدیل می‌کند).

این دیپلمات کهنه‌کاری اسرائیلی تصریح کرد: اروپایی‌ها تعدادی از قوانین نژادپرستانه و در مقدمه آن قانونی که لغو عضویت نمایندگان عرب در کنست را در صورت تحریک علیه ائتلاف حکومتی مطرح می‌کند،‌ بررسی کرده‌اند؛ اروپایی‌ها همچنین سقوط ارزش‌های دموکراتیک در اسرائیل و خفقان جامعه مدنی را رصد کرده‌اند.

ساویر افزود: اظهارات و مواضع برخی وزرای اسرائیلی به ویژه «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ ، «نفتالی بنت» وزیر آموزش و «مری ریگف» وزیر فرهنگ حساست اروپایی‌ها را برانگیخته است و اتحادیه اروپا در حال آماده کردن لیستی از گام‌هاست که اسرائیل باید برای اصلاح نظام دموکراتیک خود آن را انجام دهد و این لیست پس از آماده شدن تحویل نتانیاهو داده خواهد شد.

در همین زمینه «یسرائیل هارئیل» رئیس سابق شورای شهرک‌سازی اسرائیلی در کرانه باختری اخیرا هشدار داد مراجع دینی یهودی از خلال تحریک به قتل و صدور فتواهایی که این روش را حمایت می‌کند، بر شیوه داعش گام برمی‌دارند.

در مقاله‌ای که از وی در روزنامه «هاآرتص» منتشر شد، آمده بود فتواهایی که اخیرا خاخام‌ها صادر کرده‌اند چارچوب فقهی برای تشویق به عملیات تروریستی علیه فلسطینی‌ها را فراهم کرده است؛ به عنوان مثال عده‌ای از خاخام‌ها به ریاست «اسحاق گزنبرگ» که از بارزترین مراجع دینی صهیونیستی است سوزاندن خانواده «الدوابشه» حدود یک سال پیش را اجرای واجبات شریعت یهودی اعلام کردند.

۱۳۹۵/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...