نسخه چاپی

محمدصالح جوكار در گفتگو با نما:

برخورد با متخلف، باید شامل اطرافیان رئیس جمهور نیز بشود/ روحانی در یك محك جدی قرار دارد

عکس خبري -برخورد با متخلف، بايد شامل اطرافيان رئيس جمهور نيز بشود/ روحاني در يک محک جدي قرار دارد

نماینده سابق مجلس با بیان اینكه موضوع فیش های حقوقی، یك نوع شرایط امتحان و آزمون را برای مسئولین بوجود آورده است، اظهار داشت: اگر در این زمینه خطایی صورت بگیرد، به حساب نظام گذاشته می شود؛ لذا دولت باید به شكل جدی و شفاف با این افراد برخورد كند، اموال به بیت المال برگردد و افراد متخلف مجازات بشوند. اینگونه نشود كه مسئله به برخوردهای سطحی ختم شود و بعداً در شورای حقوق و دستمزد كاری بكنند كه این دستمزدهایی كه خلاف قانون نظام هماهنگ هستند، جایگاه قانونی پیدا كنند.

محمدصالح جوکار در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، با بیان اینکه موضوع فیش های حقوقی و افشای آنها، از نکات مثبت و منفی برخوردار است، گفت: نکته مثبت این موضوع این است که جلوی زیاده خواهی و سرقت از بیت المال برخی از اشخاصی که روحیه اشرافی دارند را می گیرد. نکته منفی که وجود دارد این است فضا را به فضای عدم اعتماد و عدم اطمینان تبدیل کرده است و احساس مردم این است که در این نظام، همه به دنبال سرقت از بیت المال و دست اندازی به آن هستند.

وی با بیان اینکه این موضوع، یک نوع شرایط امتحان و آزمون را برای مسئولین بوجود آورده است، اظهار داشت: اگر در این زمینه خطایی صورت بگیرد، به حساب نظام گذاشته می شود؛ لذا دولت باید به شکل جدی و شفاف با این افراد برخورد کند، اموال به بیت المال برگردد و افراد متخلف مجازات بشوند. اینگونه نشود که مسئله به برخوردهای سطحی ختم شود و بعداً در شورای حقوق و دستمزد کاری بکنند که این دستمزدهایی که خلاف قانون نظام هماهنگ هستند، جایگاه قانونی پیدا کنند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه رئیس جمهور در شرایط محک و آزمایش قرار دارد، تصریح کرد: این مسئله مهمی است که ایشان چگونه با این افراد؛ ولو اینکه نزدیک ترین افراد یا برادر ایشان باشند، برخورد می کند.

جوکار، بهترین روش برای اعتمادسازی در شرایط فعلی را، برخورد جدی و شفاف با افراد متخلف عنوان کرد و ادامه داد: این برخورد باید شامل اطرافیان رئیس جمهور نیز بشود تا همه بدانند که دولت با کسی شوخی ندارد و با کسی عقد اخوت نبسته است. اما چنانچه این برخورد صورت نگیرد و به استعفا اکتفا شود یا تخلفات آنها لاپوشانی شود و یا اینکه گزارش شفافی در این خصوص به مردم ارائه نشود، این می تواند برای آینده بسیار خطرناک باشد و منجر به بازگشت اعتماد مردم نشود. این مسئله خطرناکی است و نباید منافع شخصی و فامیلی، فدای منافع ملی و منافع مردم شود. مردم منتظر هستند که در این قضیه، پاسخ لازم را از سوی دولت و رئیس جمهور دریافت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا به جای مدیران مستعفی، افرادی منصوب شده اند که خود حقوق های نامتعارف دریافت کرده اند، گفت: تعبیر حضرت آقا مبنی بر اینکه با دستمال کثیف نمی توان شیشه کثیف را پاک کرد، اینجا خودش را نشان می دهد. ما اگر قرار است با اینگونه افراد برخورد کنیم، باید با همه آنها برخورد کنیم، نه اینکه فقط یک جابجایی و استعفا صورت گیرد. باید تمام کسانی که حقوق بالا دریافت کرده اند، توسط دولت برکنار شوند، به قوه قضاییه معرفی شوند و قوه قضاییه اموال را به بیت المال برگرداند و این افراد به هیچ عنوان در مصدر امور و مدیریت هایی که دست آنها را برای دست اندازی به بیت المال باز می کند قرار نگیرند.

نماینده سابق مجلس افزود: ما تجربیات زیادی در طول این چند سال کسب کرده ایم و امثال خاوری ها را تجربه کرده ایم؛ بنابراین نباید این قبیل افراد، در پست های کلیدی به کار گرفته شوند؛ بلکه باید افراد پاک دستی که امروز در جامعه حضور دارند و از تخصص های لازم نیز برخوردار هستند، در این پست ها به کار گرفته شوند. اینکه صرفاً یک جابجایی صورت گیرد و افراد جدید از طریق افراد قبلی، وارد شوند و حتی خود آن افراد، همچنان به بیت المال دست اندازی داشته باشند، امر درستی نیست.

۱۳۹۵/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...