نسخه چاپی

وخامت حال یك سرباز دیگر حادثه نی‌ریز

خبرهای رسیده حاكی از آن است كه وضعیت یك نفر از سربازان حادثه سرنگونی اتوبوس در نی ریز به علت شدت جراحات ناشی از حادثه وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شود .

به گزارش نما ، حجت رسولیان، مسئول روابط عمومی بیمارستان شهید رجایی شیراز به میزان گفت: یکی از سربازانی که در حادثه سقوط اتوبوس در محور نی ریز دچار آسیب دیدگی شده است، هم اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان شهید رجایی بستری است و ضریب هوشیاری بسیار پایینی دارد.

او اضافه کرد: از تعداد 6 بیمار بستری شده این حادثه یک نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارد و پنج نفر دیگر مرخص شدند.

گفتنی است، اتوبوس های حامل سربازان مرکز آموزش صفر پنج کرمان دوم تیرماه 95 در کیلومتر 15جاده نی ریز - کرمان و کیلومتر 65 جاده سروستان - شیراز واژگون شدند که در نتیجه آن 20 نفر جان خود را از دست دادند.

در این سانحه 16 نفر در دم و سه تن در حین انتقال به بیمارستان و یک نفر پس از چند روز بستری در بیمارستان جان خود را از دست دادند که 13 نفر از این جانباختگان سرباز، چهار نفر راننده و خدمه اتوبوس ها و سه نفر از اتباع بیگانه بودند.

این در حالی است که جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره آسیب‌دیدگان این سانحه نیز گفت: تمام هزینه‌های درمانی این سربازان تا زمان بهبود کامل و بازیابی سلامت برعهده نیروهای مسلح خواهد بود و آنان بیمه هم هستند.

او درباره سربازان آسیب‌دیده در این حادثه و این‌که آیا ممکن است این سربازان از انجام خدمت سربازی معاف شوند، تصریح کرد: افرادی که در این حادثه مجروح شده باشند، اگر میزان و شدت جراحت‌شان سطحی باشد پس از استراحت و طی دوره درمان ادامه خدمت سربازی خود را انجام خواهند داد، اما اگر آسیب‌دیدگی افراد بالا باشد با توجه به نظر تیم پزشکی امکان معافیت‌شان از سربازی وجود دارد. جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: آسیب‌دیدگان این حادثه به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته نخست افرادی هستند که درمانشان طی کمتر از ٦ماه انجام می‌شود که این افراد بعد از ٦ماه برای ادامه خدمت سربازی به محل خدمت خود اعزام می‌شوند. دسته دوم افرادی هستند که بهبود پیدا می‌کنند اما طول درمانشان از ٦ماه بیشتر خواهد شد که این افراد از سربازی معاف می‌شوند. دسته سوم هم افرادی هستند که ممکن است از کار افتاده شوند که این افراد علاوه بر این‌که از سربازی معافند، مستمری مادام‌العمر نیز دریافت خواهند کرد.

۱۳۹۵/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...