نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس در گفتگو با نما :

تولیدات ماهواره‌ای؛ ابزاری برای تخریب ارزش‌های ایرانی و اسلامی/ 170شبكه ماهواره ای فارسی زبان فعالند

عکس خبري -توليدات ماهواره‌اي؛ ابزاري براي تخريب ارزش‌هاي ايراني و اسلامي/ 170شبکه ماهواره اي فارسي زبان فعالند

هنگامی كه بیش از 170 شبكه فارسی زبان، به فعالیت مشغول هستند، این خود نشان از هدفمند بودن ایجاد این شبكه‌ها است.

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با برخی شائبه‌ها مبنی بر حذف قانون ممنوعیت ماهواره اظهار داشت: ابتدا این موضوع را ما باید تبیین کنیم که فعالیت ماهواره‌ای در کشور ما هدفمند انجام می‌شود. با یک نگاه اولیه برخی فعالیت ماهواره‌ای به طور معمول در کشورهای دیگر انجام می‌شود لذا افراد مخیر هستند تا شبکه‌ دلخواه خود را انتخاب کنند؛ اما با توجه به بررسی نوع فعالیت این شبکه‌ها در جمهوری اسلامی ایران این فعالیت‌های ماهواره‌ای طبیعی نیست. در حقیقت با بررسی این فعالیت‌ها متوجه خواهیم شد که یک کار منسجم و هماهنگی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: هنگامی که بیش از 170 شبکه فارسی زبان، به فعالیت مشغول هستند، این خود نشان از هدفمند بودن ایجاد این شبکه‌ها است. برای درک این موضوع با بررسی اینکه چند شبکه ماهواره‌ای به زبان فرانسه وجود دارد؟ به این موضوع دست پیدا خواهید کرد که تنها خود فرانسه شبکه‌هایی با زبان فرانسوی دارد. لذا هیچ‌گاه کشور دیگری پای خود را فراتر نگذاشته و شبکه‌ای برای فرانسوی‌ها ایجاد نکرده است و برنامه‌ای با این زبان تولید نکرده است. بنابراین برای کشور ایران شبکه‌های ماهواره‌ای هدفمند وارد عرصه فرهنگ شده‌اند و برنامه‌سازی برای تغییر سبک زندگی می‌کنند.

نقوی حسینی افزود: با توجه به این شرایط ایجاب می‌شود تا ما نیز با این شبکه ها هدفمند برخورد کنیم، لذا ضرورت برخورد و برنامه ریزی و سازماندهی و مدیریت آن وجود دارد. مسلم است که اولین سؤال که در ذهن نقش می بندد این است که برای کنترل این موضوع چه باید کرد؟

نماینده مردم ورامین خاطر نشان کرد: مطمئنا در ابتدا این موضوع مطرح است که ممنوعیت استفاده از این شبکه‌ها، بایستی قانونی شود. به هرجهت این شبکه‌ها برای ضربه زدن به کشور ما تأسیس شده‌اند و هدفمند به ما خسارت وارد کرده‌اند. در عرصه جنگ فرهنگی الزامی برای شیلیک تیر و تفنگ نیست بلکه هر برنامه ماهواره‌ای خود تیری است که به قلب ملت ایران نشانده می‌شود! مرحله دوم این است که شبکه هایی که برنامه سازی می‌کنند، حداقل کنترل و نظارت کنیم . در واقع باید این پرتاب‌های ماهواره‌ای به شکلی اجازه ورود به کشور را بدهیم که در جایی کنترل بشود و هدایت شده با رفع نواقص آن پخش بشود.

وی تأکید کرد: قانون ممنوعیت ماهواره یک قانون بازدارنده است، یعنی درحالی که ما منع کردیم و منع قانونی وجود دارد؛ وضعیت این گونه است؟! چه برسد که این منع وجود نداشته باشد. در حقیقت این قانون یک قانون بازدارنده است، منتهی با پیچیده شدن حوزه فضای مجازی و دیجیتال و ماهواره‌ای ما باید راهکارهای کنترل را پیچیده‌تر کنیم. بالاخره برخی از راهکارها را شبکه ها پیدا می‌کنند و با دور زدن ممنوعیت‌ها اهداف اصلی خود را دنبال می‌کنند؛ بنابراین هم قانون باید تثبیت بشود هم باید به روز بشود و هم اصلاحات اول انجام بشود و هم قوانین و مقررات مصوب اجرا و عملیاتی بشود تا بتوانیم اثرگذاری منفی ماهواره را به اثرگذاری مثبت تبدیل کنیم

۱۳۹۵/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...