نسخه چاپی

اسماعیل سعیدی در گفتگو با نما:

حاكمیت بر گرفته از رأی مردم باید محترم شناخته شود

عکس خبري -حاکميت بر گرفته از رأي مردم بايد محترم شناخته شود

جمهوری اسلامی ایران از دمكراسی، و از حاكمیت برگرفته از رای مردم وحمایت می‌كند. یعنی حاكمیت دولت و دمكراسی است باید محترم شمرده شود

به گزارش نما؛ اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مجلس در تحلیلی درباره اتفاقات اخیر تررکیه عنوان کرد: اردوغان و حزب منتصب به وی، با توجه به اتفاقاتی که در عرض چند وقت گذشته افتاده بود؛ و همچنین روندی که دولت فعلی ترکیه ادامه می داد،باعث شده بود که موقعیت اجتماعی و سیاسی دولت ترکیه با مخاطراتی روبه رو شود. در حالی که بروز تنش‌های اجتماعی و سیاسی در ترکیه وجود داشت.

وی خاطر نشان کرد: اما در حقیقت این اتفاق باعث شد تا نیروهای مخالف دولت در ارتش شناسایی شوند و پاکسازی شود؛ همچنین مخالفان دولت در جریانات سیاسی با اعمال محدودیت‌ها و فشارها روبه رو شوند. همچنین اردوغان از یک موضع قوی‌تری درصحنه حضور پیدا ‌کند که توانست، یک کودتای نظامی را با این حجم گسترده کنترل وخنثی کند.

نماینده مردم تبریز با بیان آمده عامل تحکیم دولتها حضور مردم است، اظهار کرد: اما ظاهر قضیه این‌گونه حکایت دارد که حضور مردم باعث خنثی شدن این توطئه شده است. پس حضور مردم در جهت تحکیم دولت و دمکراسی، همان‌طوری که ما به حضور مردم در ترکیه احترام گذاشتیم؛ این سردمدران ترک، به حضور مردم سوریه و رأی آنها احترام بگذارند.

همچنین سید احسان قاضی‌زاده در این باره گفت: به نظر من با اتفاقاتی که در ترکیه رخ داده است، نشان از ترک خوردن سیستم دولتی ترکیه است. این که بخواهیم برغیر واقعی بودن کودتا اصرار داشته باشیم ، مسلما این تحلیل یک تحلیل درستی نیست؛ به هر جهت یک دوگانی در حاکمیت ترکیه وجود دارد، که بالاخره اعتبار و حیثیت این کشور را زیر سؤال خواهد برد؛ لذا نمی توانیم بگوییم که یک کشوری به جهت تقویت و تثبیت حاکمیت خود دست به چنین اقدامی زده باشد.

وی تأکید کرد: نتیجه این کار ، آن است که این کشور به جهت ثبات و امنیت زیر سؤال رفت! این مهم‌ترین پیامی است که این اتفاقات دارد. به هرجهت آنجا حاکمان باید به اتحاد و یکپارچگی برسند.

نماینده مردم فریمان و سرخس ادامه داد: طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران از دمکراسی، و از حاکمیت برگرفته از رای مردم وحمایت می‌کند. یعنی حاکمیت دولت و دمکراسی است باید محترم شمرده شود

۱۳۹۵/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...