نسخه چاپی

نخست وزیر سابق تایلند هم به جمع مخالفان قانون اساسی جدید پیوست

نخست‌وزیر سابق تایلند و رهبر بزرگترین و قدیمی‌ترین حزب سیاسی این كشور به جمع مخالفان قانون اساسی جدید كشور پیوست.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آبهیسیت وجاجیوا، نخست وزیر سابق تایلند به عنوان رهبر حزب دموکرات این کشور به جمع مخالفان اکثریتی پیوست که با قانون اساسی جدید ارائه شده از سوی دولت نظامی این کشور مخالفند.

محدود کردن آزادی‌های فردی و عدم وجود مکانیزم موثر برای مقابله با فساد از دلایل وجاجیوا برای مخالفت با این قانون اساسی جدید عنوان شده است.

حزب پنوتای حزب رقیب سیاسی دموکرات‌ها نیز با این قانون اساسی جدید مخالفت خود را اعلام کرده است.

پرایوس چاناوچا، نخست وزیر کنونی تایلند قول داده در صورت تصویب قانون اساسی در سال آتی میلادی انتخابات برگزار کند هنوز معلوم نیست اگر قانون اساسی در رفراندوم رد شود چه اتفاقی در کشور خواهد افتاد.

نخست وزیر سابق تایلند همچنین گفت: همه در کشور می‌خواهند تایلند به سمت جلو برود. درگیری‌های سیاسی در داخل کشور ما را از پیشرفت و ترقی باز می‌دارد و نتیجه‌اش فقر مردم و بدهی است که ناشی از ناآرامی سیاسی است.

وی ادامه داد: حقیقت این است که من نمی‌توانم پیش نویس این قانون اساسی را تایید کنم چون تنها به ناآرامی در کشور می‌انجامد. من از مردم می‌خواهم تا این پیش نویس را مورد بررسی قرار دهند و تصمیمی عاقلانه بگیرند. من از دولت می‌خواهم تا پیش نویس جدیدی را ارائه کند که برای مردم بهتر است. اگر این پیش نویس تصویب نشود امیدوارم که نخست وزیر کنونی به دنبال راه‌حلی جدیدی بگردد.

۱۳۹۵/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...