نسخه چاپی

نصرالله: اوضاع كشورهای عربی آشفته است

دبیركل حزب الله لبنان: سفر مقامات و شاهزاده های سعودی به اسرائیل برای نبض سنجی است اما هیچ نیاز به نبض سنجی نیست زیرا كشورهای عربی پراكنده و آشفته هستند.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از المنار نوشت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت یادبود شهید حاج اسماعیل احمد زهری به شرح دلاوری های این شهید بزرگ و دیگر نیروهای مقاومت پرداخت.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله گفت: گزینه مقاومت برای ما به منزله ضمانتی واقعی برای باقی ماندن در سرزمینی است که آن را آزاد کرده ایم.

سید حسن نصرالله افزود: حاج اسماعیل احمد زهری (ابوخلیل) در حالی که تلاش می کرد در حوزه تخصص علمی خود ارتقا یابد و توان نظامی خود را افزایش دهد از مهمترین فرماندهان عملیاتی جنگ ژوئن بود که اکنون دهمین سالگرد آن است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: اسماعیل زهری در سال 1982 به مقاومت پیوست و در صحنه حضور داشت. وی در بسیاری از عملیات نظامی مقاومت شرکت کرده و جنگیده است. وی مسئولیت یکی از یگان های موشکی را به عهده داشته که سطح بالایی از بازدارندگی را در برابر دشمن ایجاد می کند.

سید حسن نصرالله گفت: اوضاع منطقه عربی اکنون بدتر از هر زمان دیگری است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اسرائیل دیگر دشمن حکومت های رسمی عربی نیست. عربستان سعودی روابط پنهانی خود با اسرائیل را علنی ساخته است. این بدترین رویداد در عرصه حکومت های رسمی در برهه اخیر است.

سید حسن نصرالله گفت: سفر مقامات و شاهزاده های سعودی به اسرائیل برای نبض سنجی است. اما هیچ نیاز به نبض سنجی نیست زیرا کشورهای عربی پراکنده و آشفته هستند.

دبیر کل حزب الله الله گفت: عربستان سعودی از اوضاع کشورهای عربی برای علنی کردن تماسش با اسرائیل سوءاستفاده می کند.

سید حسن نصرالله لبنان تاکید کرد : همه باید عادی سازی روابط با اسرائیل را از هر طرفی که باشد رد و محکوم کنند.

وی خطاب به مقامات سعودی گفت: شما خود در ایجاد این آشفتگی در جهان عرب مشارکت داشته اید و از فرصت به وجود آمده به خوبی برای علنی کردن روابطتان با اسرائیل استفاده می کنید.

دبیر کل حزب الله گفت: بدترین تحول عربی در برهه اخیر تماس سعودی ها با اسرائیلی هاست که از حالت پنهانی در آمده و آشکار شده است.
وی تاکید کرد: سعودی مفت و مجانی به عادی سازی روابط خود با اسرائیل می پردازد.

نصر الله خاطرنشان کرد: سعودی نخست با اسرائیل تماس برقرار می کند بعد به عادی سازی روابطش با اسرائیل می پردازد آنگاه اسرائیل را به رسمیت می شناسد و فتواهای لازم برای انجام این امر آماده می شوند. خطرناک ترین مساله در عادی سازی روابط سعودی با اسرائیل گمراه سازی فرهنگی و فکری است که با این روند همراه خواهد بود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تحصن کنندگان در بحرین تاکنون به حکومت این کشور اجازه نداده اند شیخ عیسی قاسم را بازداشت کند. حمایت و همبستگی خود را با ملت بحرین و شیخ عیسی قاسم اعلام می کنیم.

سید حسن نصرالله گفت: وقایع یک سال و نیم تجاوز علیه یمن به عربستان سعودی ثابت کرد که از تحمیل شرطهای خود و پیروزی در این جنگ عاجز است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: گزینه فلسطینی ها واضح و روشن است و آن گزینه مقاومت است اما ما درباره فرهنگ امتی نگرانیم که عربستان سعودی آن را با رفتار خود و عادی سازی روابط (با اسرائیل) گمراه خواهد کرد.

سید حسن نصرالله گفت فرهنگ گروههای تروریستی، قتل و سربریدن و نابودی است هر چند که نام های متفاوتی داشته باشند.

۱۳۹۵/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...