نسخه چاپی

دولت در ترازوی عمل به فرامین رهبری/2- فسادستیزی

جعفری: دولت در فسادستیزی نمره قبولی نمی­گیرد/ فیش های نجومی یك محك بود

عکس خبري -جعفري: دولت در فسادستيزي نمره قبولي نمي­گيرد/ فيش هاي نجومي يک محک بود

نماینده سابق مجلس موضوع فیش­های نجومی را یك محك در بحث فسادستیزی دولت عنوان كرد و ادامه داد: ما ابتدا دیدیم كه عزیزان با ژست تشكر از افشاكنندگان فیش­ها جلو آمدند و بلافاصله گفتند كه با افرادی كه این فیش­ها را افشا كرده­اند، برخورد قانونی می­كنیم. سپس گفتند كه این فیش­ها هیچ مشكلی نداشته­اند و صرفاً خلاء قانونی وجود داشته است و بعد هم دریافت كنندگان فیش­های نجومی را ذخایر نظام نامیدند.

قاسم جعفری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص فسادستیزی و دوری از تجمل­گرایی دولت که در اولین دیدار هیئت دولت یازدهم با مقام معظم رهبری، مورد تأکید معظم­له قرار گرفت، گفت: در خصوص تجمل­گرایی، اصلاً بهتر است که حرفش را نزنیم و سخن گفتن از این مقوله، مثل این است که شما مثلاً از کسی که خودش منشأ یک مسئله­ای است، بپرسید که شما در مخالفت با این موضوع، چه اقدامی انجام داده اید. متأسفانه تیپ اغلب دوستان دولت، تیپ تجمل­گرایی است.

نماینده سابق بجنورد با بیان اینکه در خصوص موضوع فساد، جلسات زیادی از سوی دولت برگزار شده، ولی ما خروجی خاصی از این جلسات ندیده­ایم، اظهار داشت: دوستان دولت، قبلاً یک استدلالی را مطرح می­کردند مبنی بر اینکه نباید به آمار اکتفا کرد؛ بلکه مردم باید تحقق یک امری را خود لمس کنند. خود آقای روحانی مثلاً در خصوص تورم می­گفت که دادن آمار در این خصوص مهم نیست، مهم این است که مردم احساس کنند که تورم کاهش پیدا کرده است. خب ما امروز شاهد این هستیم که دولت، تورم را زیر 9 درصد اعلام کرده است، ولی جامعه آن را احساس نمی­کند.

جعفری، موضوع فیش­های نجومی را یک محک در بحث فسادستیزی دولت عنوان کرد و ادامه داد: ما ابتدا دیدیم که عزیزان با ژست تشکر از افشاکنندگان فیش­ها جلو آمدند و بلافاصله گفتند که با افرادی که این فیش­ها را افشا کرده­اند، برخورد قانونی می­کنیم. سپس گفتند که این فیش­ها هیچ مشکلی نداشته­اند و صرفاً خلاء قانونی وجود داشته است و بعد هم دریافت کنندگان فیش­های نجومی را ذخایر نظام نامیدند.

وی ادامه داد: پیامی که این نوع برخورد، به جامعه القا می­کند این است که درخصوص فیش­های نجومی بنا نیست برخورد خاصی صورت بگیرد. البته دوستان در یک موضوع، کوتاه نمی­آیند و سخت برخورد می کنند و آن هم در مسائلی است که به مدیران دولت قبل، ربط پیدا می­کند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه باید با هر کسی در هر شرایطی که قرار دارد، برخورد شود، تصریح کرد: فساد، فساد است و در برخورد با فساد در جاهای مختلف، نباید هیچ تفاوتی قائل شد، اما به نظر بنده، دولت گزینشی برخورد می­کند. ستادی هم که در این خصوص تشکیل شده است، با این نگاه شکل گرفته که مشکلات مربوط به گذشته است و الان همه چیز خوب است. این رویه، رویه درستی نیست و بنده به فسادستیزی دولت، نمره قبولی نمی­دهم

۱۳۹۵/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...