نسخه چاپی

ممنوعیت‌های اخیر توطئه ماهواره‌ای ها است!

كاظم راست گفتار كارگردان فیلم «آشوب» به ما می‌گوید كه شورای پروانه نمایش به هیچ یك از پلان‌های این فیلم ممیزی وارد نكرد و حتی از سوی این شورا مورد تشویق هم قرار گرفته است.

به گزارش نما، وب‌سایت آی سینما: کاظم راست گفتار کارگردان فیلم «آشوب» به ما می‌گوید که شورای پروانه نمایش به هیچ یک از پلان‌های این فیلم ممیزی وارد نکرد و حتی از سوی این شورا مورد تشویق هم قرار گرفته است. او معتقد است، اتفاقات اخیری که برای سینماگران رخ داده، توطئه شبکه‌های ماهواره‌ای است و سینماگران برای تبلیغ فیلم‌های خود هیچ‌گونه سفارشی به شبکه‌های ماهواره‌ای نداده‌اند.

از اوایل امسال خبرهای متعددی در مورد اکران فیلم «آشوب» کاظم راست گفتار در رسانه‌ها منتشر شد، اما این فیلم که تمام مراحل فنی خود را پشت سر گذاشته هنوز اکران نشده است. راست گفتار درباره اکران نشدن این فیلم به ما می‌گوید: «روابط پخش‌کننده‌ها سالم نیست و به همین دلیل اکران فیلم ما به تاخیر افتاده است. اما بامشخص شدن «هدایت فیلم» به عنوان پخش کنند «آشوب»، این فیلم که پروانه نمایش هم دارد ظرف یکی دو ماه آینده به اکران خواهد رسید.»

راست گفتار در ادامه می‌گوید آخرین ساخته‌اش در شورای پروانه نمایش به جای ممیزی، مورد تشویق قرار گرفته است: «این فیلم خوشبختانه با مشکلات ممیزی مواجه نشد و حتی در شورای پروانه نمایش مورد تشویق قرار گرفت و تقریبا بدون هیچ ممیزی به اکران درخواهد آمد. البته یک قسمت از فیلم از سوی شورای پروانه نمایش مورد اصلاحیه قرار گرفت که به آواز خواندن یک خانم بر می‌گشت و صدا حدف شد اما این موضوع اصلا بر روی روند داستانی فیلم تاثیر گذار نبود.»

کاظم راست گفتار که پیش تر در مصاحبه معروف خود «آشوب» را تلفیقی از مجموعه «هزار دستان» و فیلم «ماتریکس» اعلام کرده بود، در مورد جلوه‌های ویژه به کار رفته در این فیلم می‌گوید: «فیلم «آشوب» جلوه‌های ویژه بسیاری سنگینی دارد. همیشه فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی ما نظیر معمای شاه و... به دلیل کمبود فضای جغرافیایی، از لحاظ گرافیکی شبیه «هزار دستان» مرحوم علی حاتمی در می‌آمد و ما به همین دلیل چون نمی‌خواستیم «آشوب» شبیه بقیه فیلم‌ها باشد، به وسیله جلوه‌های ویژه، فضاهای سه بعدی را به وجود آوردیم.»

راست گفتار که که تبلیغات فیلم خود را از زمان پخش سریال «شهرزاد» آغاز کرده بود در مورد احتمال این‌که تیزرها «آشوب» از شبکه‌های ماهواره‌ای هم به روی آنتن برود، گفت:« من خیلی با تبلیغات ماهواره‌ای موافق نیستم، چون معتقدم که بهترین تبلیغ برای فیلم‌های سینمایی تبلیغات دهان به دهان است. حتی برخی از کارگردانان می‌گویند که تبلیغات ماهواره‌ای باعث افت مخاطب هم شده است.»

او همچنین در مورد اتفاقات اخیری که برای برخی سینماگران به وجود آمده است و باعث ممنوعیت فعالیت آنها شده است، می‌گوید: «دوستان ما در جریان این موضوع نبوده‌اند و شبکه‌های ماهواره‌ای به شکل سرخود اقدام به پخش تیزرهای فیلم‌های سینمایی کردند. به نظر من اتفاقات اخیر که باعث ممنوع الکار شدن، برخی از سینماگران شده است، توطئه شبکه‌های ماهواره‌ای است. سیستم قضایی ما که بسیار هم قوی است تا کنون مدرکی هم در مورد ارتباط سینماگران با شبکه‌های ماهواره‌ای ارائه نداده و به نظر می‌رسد که مدرکی هم در رابطه با این موضوع وجود ندارد.»

۱۳۹۵/۶/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...