نسخه چاپی

باهنر: غیبت احزاب به مردم‌سالاری دینی لطمه می‌زند

دبیركل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اصولاً در كشور ما غیبت احزاب سیاسی مشهود است و این غیبت قطعاً به آینده مردم سالاری دینی لطمه می‌زند.

به گزارش نما، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین صبح امروز(پنجشنبه 4 شهریور) در دوازدهمین کنگره سراسری جامعه اسلامی مهندسین در سخنانی گفت: جامعه اسلامی مهندسین در سال 67 تشکیل شد.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسین پس از تشکیل تلاش داشته در عرصه‌های مختلف گامهای بلندی را برای نظام بردارد، افزود: همواره در کار تشکیلاتی از شهیدان بهشتی و باهنر و نیز رهبر معظم انقلاب الگو گرفته‌ایم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید براینکه در 30 سال گذشته همواره در چارچوب نظام اسلامی حرکت کرده‌ایم، گفت: همواره منضبط و منسجم عمل کرده و هر دو سال نیز یک گردهمایی داشته‌ایم.

باهنر با اشاره به سیاستهای دورن تشکیلاتی جامعه اسلامی مهندسین، ادامه داد: به هیچ عنوان اعضا و مسوولان استانی را انتصاب نمی‌کنیم و تنها با یک روند انتخاباتی در استانها این افراد انتخاب می‌شوند.

وی با اعلام اینکه همواره تلاش کرده‌ایم با تشکلهای همسو همکاری داشته باشیم، اظهار کرد: در همین راستا جامعه اسلامی مهندسین عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری شد و هموراه در مسیر وحدت اصولگرایان تلاش کرده‌ایم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، تصریح کرد: همواره جامعه اسلامی مهندسین از افراط و تفریط دور بوده است، حتی در مقاطعی که روسای قوا با ما همسو نبودند نیز این سیاست را دنبال کردیم. هرگز نیز تندروی در قبال هیچ دولتی نداشته‌ایم.

باهنر با بیان اینکه از سال 93 به موضوع مهندسین با برگزاری همایش توجه بیشتری داشته‌ایم، ادامه داد: یک نقص عمده در تشکیلات خود داشته‌ایم و آن این بود که بیشتر سیاسی عمل کردیم و بر همین اساس از سال 93 به موضوع مهندسین نیز با برگزاری همایش توجه داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: اصولاً در کشور ما غیبت احزاب سیاسی مشهود است و این غیبت قطعاً به آینده مردم سالاری دینی کشور لطمه می‌زند. این روند تا جایی پیش رفته است که حتی برخی از روسای جمهور تا دو ماه پیش از انتخاب هیچ برنامه کاری ندارند، این امر نیز به این دلیل است که آنها از احزاب بیرون نمی آیند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: موقع انتخابات مجلس میلیاردها تومان خرج می‌شود تا افراد وارد مجلس شوند، اما افرادی که زیر چتر گروه‌ها وارد جریان قانون‌گذاری می شوند در نهایت چون کار حزبی خاصی روی آنها نشده است، نمی‌دانند باید در مجلس چه کنند.

وی تاکید کرد: در مسایل مختلف برداشتهای متفاوت وجود دارد و اگر از نمایندگان مجلس در خصوص اقتصاد مقاومتی پرسش شود، نظرات متفاوتی دریافت می شود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خاتمه گفت: چون کار مستمر حزبی صورت نمی‌گیرد حتی افراد بعد از رفتن به مجلس شناور و جذب سایر فراکسیونها می‌شوند. از تمام مقامات بالا در کشور می خواهیم روند حزبی شدن در کشور را با جدیت دنبال کرده و آن را مطالبه کنند.

منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...