نسخه چاپی

اعطای مدرك تخصصی به 5000 نفر از حافطان قرآن

معاون آموزش سازمان دارالقرآن گفت: طی 10 سال گذشته 51 هزار نفر در آزمون‌های اخذ مدرك تخصصی حافظان قرآن شركت كرده‌اند كه از این تعداد، 5000 نفر موفق به دریافت مدرك تحصصی و 3000 نفر نیز حافظ كل قرآن شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مهدی شکری امروز (پنجشنبه 4 شهریور ماه) در دومین همایش تخصصی حافظان قرآن در استان همدان عنوان کرد: اگر 30 درصد از این آمار وارد چرخه آموزشی شوند، می‌توانیم در سال، 400 برنامه قرآنی با حضور خودجوش مردم در حوزه قرآن برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هر حافظ قرآن می‌تواند بانی و برگزارکننده یک جلسه قرآنی در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفظ قرآن در جامعه باشد، افزود: مهمترین وظیفه حافظان قرآن این است که با رفتار و اخلاق قرآنی خود دعوت‌کننده به سوی حفظ قرآن باشند.

معاون آموزش و پرورش سازمان دارآلقران تصریح کرد: برای انسان‌ها پناهگاهی جز قرآن وجود ندارد، چرا که قرآن شفاعت‌کننده است بنابراین امیداواریم بتوانیم حق تلاوت قرآن را ادا کنیم.

«شکری» برگزاری چنین همایش‌هایی را نقطه عطفی برای توسعه فرهنگ قرآنی در استان و کشور دانست و افزود: آموزه‌های قرآنی علاوه بر معنویت‌بخشی نقش بی‌بدیلی در جامعه انسانی دارد.

وی با بیان اینکه قرآن توانسته جامعه‌هایی را که بدون تمدن و فرهنگ بوده‌اند را در طول تاریخ نجات دهد، ادامه داد: قرآن کریم در طول تاریخ ایثار و فداکاری را به انسان‌ها نشان داده است.

معاون آموزش و پرورش سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه طبق آیه‌های قرآن همه انسان‌ها در زیان هستند، اظهار کرد: آیات و آموزه‌های قرآنی هم بشارت‌دهنده هستند و هم انذاردهنده.

شکری با بیان اینکه تنها را رهایی انسان‌ها از خسران ابدی انس با قرآن و انجام کارها برای رضای خداوند است، عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش‌ها و گردهمایی‌ها با هم بودن و برقراری تعامل با پیشکسوتان است.

وی با بیان اینکه عامل بقای انقلاب همان عامل پیروزی است، خاطرنشان کرد: همکاری و همدلی کارها را پیش خواهد برد به طوریکه انجام کارها به تنهایی ممکن نیست.

معاون آموزش و پرورش سازمان دارالقرآن با تأکید بر اینکه حافظان قرآن باید در راستای ترویج حفظ قرآن و نهادینه کردن این فرهنگ گام بردارند، خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب حفظ قرآن مقدمه‌ای برای انس و تدبر با قرآن است.

شکری بیان کرد: طی 10 سال گذشته 51 هزار نفر در آزمون‌های حفظ قرآن و دریافت مدرک تخصصی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 5000 نفر موفق به اخذ مدرک و 3000 نفر نیز حافظ قرآن شده‌اند.

۱۳۹۵/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...